Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Muammar Gaddafi 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Muammar Gaddafi
Yetin skrev:
Krigarn skrev:
Skickar också en passning till yetin som ibland låter som UNA-bombaren.
Väx upp, båda två.
Hela världen ligger inte i konspiration mot er.

Inte mot mig personligen. Men vi får ju lära oss i skolan att alla andra samhällen som finns och som någonsin har funnits är onda förtryckarsamhällen, och i såna fall är det väldigt osannolikt att inte det här samhället också kommer ses på det viset av något framtida samhälle...

Angående unabombaren så verkar han vara en mycket sympatisk person, även om bombningarna inte var så genomtänkta. Men de gjordes av vrede mer än som en genomtänkt politisk kampanj. Han gav upp tanken på att reformera bort industrisamhällets dåliga sidor och insåg att det inte gick att vinna, bara hämnas. Han började med att lämna samhället och i högre och högre grad leva oberoende av det, men han tilläts inte göra det, för samhället han flydde från följde efter honom och förintade vildmarken som han levde i harmoni med. Han hade knappast något annat val än att slå tillbaka. Han är en typisk autistisk terrorist, han satt inte och retade upp sig på något långt bort och åkte för att spränga det, utan han gjorde vad han kunde för att få vara ifred, sen fick han inte det och först då slog han tillbaka. Om alla agerade så skulle ingen slå första slaget utan det skulle råda total harmoni. Första slaget ger hela skulden.

Ja det är ju det jag säger: du låter som UNA-bombaren och verkar ha en mycket skev bild av sakernas tillstånd om du försöker rättfärdiga brevbombning med civilisationens utbredning.

1 mars 2011, 23:58
Medlem
Krigarn skrev:
Ja det är ju det jag säger: du låter som UNA-bombaren och verkar ha en mycket skev bild av sakernas tillstånd om du försöker rättfärdiga brevbombning med civilisationens utbredning.

Jag tror det är du som inte förstår.

2 mars 2011, 00:16
Medlem
Krigarn skrev:

Han försökte med fredlig samexistens genom att isolera sig från civilisationen, men civilisationen tillåter inte det. Om civilisationen måste breda ut sig så bevisas Kazcynskis teser. Jag är inte säker på att varje tänkbar civilisation verkligen måste göra det, men det är å andra sidan inte Kazcynski heller. Han menar att det inte är relevant att fundera över det. Det är nog ett uttryck för hans frustration, jag är inte så säker som han. Men hans hat kan jag inte se som annat än väl berättigat.

2 mars 2011, 00:22
Medlem
Khadaffy duck äger visst malmömoskén..

http://www.thelocal.se/32318/20110228/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolum ... 8640511.ab

2 mars 2011, 04:03
Medlem
http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/-gad ... 29910.html

2 mars 2011, 04:27
Medlem
Gaddafimotståndarna verkar ha tagit ut segern i förskott... Jag ryser av tanken på den underbara slakt som väntar om Gaddafi slår ned rebellernas styrkor.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/trang ... 978953.svd

3 mars 2011, 00:27
Medlem
Guldhamster skrev:
Gaddafimotståndarna verkar ha tagit ut segern i förskott... Jag ryser av tanken på den underbara slakt som väntar om Gaddafi slår ned rebellernas styrkor.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/trang ... 978953.svd

Om rebellerna inte kan själva så kommer NATO och ockuperar landet i tio år istället. Vilket vore lite tråkigt för libyerna. Fattar inte varför man inte diskuterar stöd till rebellerna istället för invasion. Vapen, förnödenheter och flygförbud. Allt utom markinvasion som riskerar att sabotera skapelsen av demokrati av libyerna själva och leder till tio års ockupation av NATO...

6 mars 2011, 01:08
Medlem
Yetin skrev:
Guldhamster skrev:
Om rebellerna inte kan själva så kommer NATO och ockuperar landet i tio år istället. Vilket vore lite tråkigt för libyerna. Fattar inte varför man inte diskuterar stöd till rebellerna istället för invasion. Vapen, förnödenheter och flygförbud. Allt utom markinvasion som riskerar att sabotera skapelsen av demokrati av libyerna själva och leder till tio års ockupation av NATO...

Kanske litar inte väst på rebellernas organisationsförmåga, moral, grad av självständighet från Al Qaida etc. Att bara pumpa in vapen skulle säkert kunna leda till än värre inbördeskrig i framtiden.

6 mars 2011, 01:38
Medlem
Guldhamster skrev:
Yetin skrev:
Guldhamster skrev:

Kanske litar inte väst på rebellernas organisationsförmåga, moral, grad av självständighet från Al Qaida etc. Att bara pumpa in vapen skulle säkert kunna leda till än värre inbördeskrig i framtiden.

Ja det är klart, jag vet inte vilka de där rebellerna är egentligen. Det är ju ett land med klaner och religiösa tokstollar också, samtidigt som själva kravallerna bestod av demokratiaktivister. Ockupation skulle gynna olika tokiga grupper, men frågan är förstås vad alternativet är.

6 mars 2011, 01:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Som gäst saknar du privilegier.