Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Dom har målat om Kundvagnarna på MatDax nu!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Dom har målat om Kundvagnarna på MatDax nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi-Butiken MatDax har inlett en ommålning av sina gamla 150liters AXOs. Dessa vagnar fräschas upp genom att de succesivt målar om sina vagnar, några i taget, i röd färg. Ganska intressant faktiskt. Jag har aldrig tidigare noterat att en butik gjort så.

17 oktober 2009, 16:14
Medlem
Inlägg Re: Dom har målat om Kundvagnarna på MatDax nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:mrgreen:

17 oktober 2009, 16:31
Medlem
Jag har plåtat några BLÅA vagnar idag!

Bild

Kan nån gissa var i malmö man har den sortens märkning på en kundvagn?

Bild

En två MÅNGA blåa vagnar!

17 oktober 2009, 18:19
Medlem
Det ser ut som blåa vagnar från Caddie. Tog du ingen bild på tillverkarskylten?

17 oktober 2009, 18:43
Medlem
Nix, det där är vad bild jag tog! Jag får åka förbi nån annan dag och leta skylt!

17 oktober 2009, 19:03
Medlem
:lol: Automatisk låsning, underbart. Burkamadamerna lär bli mäkta snopna när de kommit en bit på vägen och så plopp, så går den inte att rulla. Men hur funkar det, är det någon låsmekanism vid hjulen? Eller luras de med förhoppningen att få behålla vagnarna?

17 oktober 2009, 19:13
Medlem
Det har jag också funderat en del på. Om man skulle dit å knycka en nån gång för att se vad som händer?

17 oktober 2009, 19:45
Medlem
Ahh ser man på kristu bärare har kommit. Välkommen :D

Svante kan man få se lite mer "närgångna bilder" jag är nyfiken på lösningen att de skall låsas om man går iväg med dem.

17 oktober 2009, 21:21
Medlem
Har sett en sådan lösning förut (inte säker på att det är samma dock) och där funkade det som så att det satt en liten dosa på minst ett av hjulen som slog till en broms om den tappade en radiosignal som sändes ut från butiken. Problemet var dock att dessa dosor slog till bromsen vid fel tillfällen, kanske beroende på störningar och liknande, vilket gjorde att någon från butiken fick springa runt med en apparat för att låsa upp hjulen igen. Dessutom tror jag att folk sket i att ett av hjulen låst sig och puttade på iaf... Tog inte så lång tid innan man plockade bort låsdosorna igen.

Detta var väl några år sedan så systemet kanske har förbättrats eller så anser man att det är värt det :D

17 oktober 2009, 22:22
Medlem
Borde kuna lösas på tvärtom sätt alltså ha en slinga runt området och om man går över den så låses hjulen helst alla 4

18 oktober 2009, 01:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.