Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Försäkringskassan lägger ner 100 kontor.... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Försäkringskassan lägger ner 100 kontor....
Försäkringskassan drar sig ur över hundra lokala servicekontor för att spara pengar. De hade förra året över 2,7 miljoner besök. Totalt kan personalstyrkan minskas med ett tusen personer de närmaste åren.

Försäkringskassan har presenterat en åtgärdsplan för att klara regeringens sparkrav. Myndigheten väljer att prioritera handläggarna som hanterar till exempel sjuk- och föräldraförsäkringsärenden och utbetalningar.

– Vi vill inte hamna i samma situation som 2008 då människor fick vänta länge på beslut och utbetalningar, säger överdirektör Stig Orustfjord.

http://www.dn.se/ekonomi/tidspress-pa-forsakringskassan

SUCK!

1 mars 2011, 00:40
Moderator
Inlägg Re: Försäkringskassan lägger ner 100 kontor....
Nästan alla som någonsin har jobbat där eller haft ärende dit vet att de har varit katastrofalt underbemannade sedan årtionden.
Men vad hade man väntat sig. Varför kan jag aldrig finna frid i att människan kan vara exakt hur dum, illvillig och likgiltig som helst.

1 mars 2011, 01:33
Medlem
Det ska man inte finna sig i Zombie, utan kämpa emot. Det är varje intellektuell människas plikt att försöka medvetandegöra och informera.

1 mars 2011, 01:58
Medlem
jag känner på mig att min stad är en av de ställen där de stänger kontoret... usch kommer att behöva köpa frimärken nu, ännu en sak att behöva tänka på och glömma bort

2 mars 2011, 02:16
Medlem
japp hade rätt, kontoret här i stan blir inte helt stängd men det blir bara några få handläggare kvar

tänker nu även på de tusen människor som kommer att bli av med jobbet, med tanke på den höga arbetslösheten som redan finns så känns det så fel att regeringen är ansvariga för att fler blir arbetslösa, för så jävla lätt är det inte att få ett jobb

2 mars 2011, 14:53
Medlem
Alla nya arbetslösa kan väl jobba med det nya Super-JAS som försvarsministern drömmer våta drömmar om. Med en kostnad på 30-60 miljarder borde det kunna skapa en del nya arbetstillfällen :roll:

2 mars 2011, 15:59
Medlem
100 kontor. Hur många har de nu egentligen?

2 mars 2011, 17:27
Medlem
dreamtears skrev:
japp hade rätt, kontoret här i stan blir inte helt stängd men det blir bara några få handläggare kvar

tänker nu även på de tusen människor som kommer att bli av med jobbet, med tanke på den höga arbetslösheten som redan finns så känns det så fel att regeringen är ansvariga för att fler blir arbetslösa, för så jävla lätt är det inte att få ett jobb

Speciellt när de fällde krokodiltårar i tv o radio när regeringskansliet eventuellt skulle få dra ner med 300 pers
"Vi måste betänka att det blir en väldigt tråkig jul för många"

3 mars 2011, 00:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.