Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Alternativ 4:
Glöm att kunna slutföra det här jävla rövprojektet och bränn hela skiten på bakgården. Sprattla galet med benen i skenet av lågorna och skratta hahahehihihahehehahahahihohahohohihe (ordagrant). Klä sedan dig och din hund i matchande träningsoveraller och foppatofflor. Kom ihåg att se på tipsextra varje lördag.


16 februari 2011, 16:57
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Hurra, slumpmässiga resultat av godtyckliga manövrar:
Jag bytte namn på Thief-foldern (genom att ta bort ett mellanslag) och då började plötsligt Thief 2 att fungera, men inte DromEd. Sedan bytte jag namn på foldern igen (genom att korta av det) och då fungerade DromEd, men inte Thief 2.


16 februari 2011, 18:42
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det verkar vara så att det är slumpen som avgör om det fungerar eller ej. Just nu fungerar 4/6 DromEdarer och 1/6 Thief 2. Samma åtgärd ger olika resultat på både samma och olika filer.


16 februari 2011, 19:47
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag börjar tro att funktioneringen var slumpmässig även innan drivrutinsexperimenten inleddes, men att jag trodde att allt fungerade. Jag ska testa att gå tillbaka via System Restore, så får vi se vad som händer.


16 februari 2011, 23:56
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
System Restore är ett skämt: De gånger som jag har försökt använda mig av det så har ingen av Restore Pointsarna fungerat.


17 februari 2011, 01:43
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag har faktiskt fått en del gjort för första gången efter kraschen. Allt är nu tapetserat (tills vidare) och jag har börjat vådpassa alla tapeter. När vådpassningen är klar är planen att jag ska börja bygga alla trappor och gångbroar i bibliotekstornen.

DromEd är fortfarande instabilt, men jag upptäcker hela tiden nya sätt att undvika att det kraschar.


28 februari 2011, 04:53
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Spiraltrappor spiraltrappor spiraltrappor :shock:

Bild

Jag bygger alltså alldeles för många spiraltrappor, vilket inte direkt underlättas av att DromEd kraschar då och då utan (känd) anledning, ibland flera gånger i timmen, men det är bara att starta DromEd igen och hoppas att det håller sig stabilare den här gången. Spiraltrappor äter celler, så jag har varit tvungen att bygga om gamla delar för att reducera antalet spiraltrappor och för att få plats med de spiraltrappor som fortfarande behövs, vilket är en del.


5 mars 2011, 22:11
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Bild

Jag låter bilden tala för sig själv...


6 mars 2011, 13:48
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu är alla vindeltrappor och gångbroar klara. Jag var tvungen att förenkla kloak- och brovalven lite för att få ner antalet celler och få plats med de sista trapporna, men jag tror inte att den förenklingen kommer märkas så mycket.

Cellantalet ligger just nu på 28411 och maxantalet är 28672. 261 celler kan nyttjas till att bygga 261 enkla blockformade rum utan dörrar och fönster - eller typ 1 spiraltrappa.


6 mars 2011, 18:47
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag lade till några extra tornrum för bokhyllor, vilket gav en okontrollerbar celltillväxt, men efter att ha tagit bort några dekorationsvalv i tvättavdelningen, så löste det sig. Jag kommer nog ta bort resten av dekorationsvalven också och dekorera med objekt istället (objekt påverkar inte cellantalet).

Aktuellt cellantal: 28592


7 mars 2011, 01:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.