Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Guldhamster
Medlem
|
Muammar Gaddafi
Vad tycker ni om denne man? Jag tycker han verkar sympatisk. Förstår varför han inte ger upp. Hans liv skulle kännas meningslöst och tomt då. Lika tomt som Hitlers liv hade varit utan möjligheten att påtvinga andra sin egen föreställning. Jag hade hellre varit i Gaddafis situation just nu än att försöka uppnå ett normalt liv eller leva som jag gör nu.
|
26 februari 2011, 02:33 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Re: Muammar Gaddafi
Han lär väl sluta sina dagar som Saddam Hussein, alternativt leva som ett jagat byte resten av livet. Ett enda tredje alternativ är ngn form av anstaltsvistelse livet ut.
|
26 februari 2011, 02:40 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Om det går åt helvete hoppas jag han tar livet av sig istället. Saddam var mer en Stalin-typ. Stalin hade aldrig tagit sitt eget liv eller dött i strid. Gaddafi känns mer som en mini-Hitler. Exhibitionist med stora visioner och drömmar. Stora ord om fred. Reagerar våldsamt när andra inte accepterar hans idéer.
Jag har iofs inte särskilt höga tankar om araber generellt. Kan ha fel. Skulle Gaddafi försöka fly och bli infångad och dömd/avrättad håller han knappast Hitler-nivå. Tar han däremot sitt liv vid en eventuell återvändsgränd åker hans porträtt upp bredvid Hitlers på väggen hemma hos mig.
|
26 februari 2011, 02:48 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Kan tillägga att de enda arabledarna jag egentligen gillar var/är Anwar Sadat och Muammar Gaddafi. Vet inte varför jag tycker Sadat verkade sympatisk. Kanske för att han i sin ungdom dyrkade Hitler och efter Hitlers död skrev ett brev adresserat till denne. Dessutom blev han mördad vid en militärparad, vilket är ett heroiskt sätt att dö.
|
26 februari 2011, 03:00 |
|
|
rdos
Medlem
|
Sätt honom på bröd och vatten i en mörk håla i ett år, sedan kan de avrätta honom med den mest bestialiska metod som finns.
Senast redigerad av rdos 26 februari 2011, 12:40, redigerad totalt 1 gång.
|
26 februari 2011, 12:39 |
|
|
rdos
Medlem
|
raderat
|
26 februari 2011, 12:40 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Sympatisk tycker jag inte han är, men jämförelsen med Hitler ligger det nog en del i. Gaddafi är ju också en klassisk galen diktator, komplett med julgransutsmyckade uniformer och kvinnliga livvakter.
|
26 februari 2011, 18:46 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Han är som en Tintinfigur...
Sen har vi Kim Joing Il: kortvuxen, platåskor och uppfluffat hår för att se längre ut. Någon slags militärutstyrsel som mest ser ut som en overall. Det totala Makten i skrattretande skepnad. Hitler kvalar också in med sina högt uppdragna lederhosen, ihopsjunkna bröstkorg och feminina handviftande.
|
26 februari 2011, 20:39 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Jag känner en otrolig vrede när världssamfundet vänder sig mot en ensam diktator som nu. Jag upplever det som ett angrepp på min egen familj. Som om jag verkligen har Hitlers själ.
|
27 februari 2011, 03:49 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Åh. STACKARS STACKARS honom!
|
27 februari 2011, 04:00 |
|