Nej, det är du som försöker hitta kopplingar mellan smink och tatuering. Jag menar att det handlar om två helt olika fenomen med helt olika sociala orsaker och bakgrunder. Om du sen inte kan eller vill förstå det är det din sak. Tror du inte jag märker att du trollar? Tror du att jag är så aspig att jag inte märker att du vänder på allt jag säger i syfte att reta upp mig?
Go ahead punk.
21 februari 2011, 21:25
Ufo
Medlem
Re: Vad är en riktig fjolla?
Jag upplever inte Filifjonkan som troll
21 februari 2011, 21:46
Schueberird
Medlem
Nej, Filifjonkan ser inte ut som ett troll, men vad är hon för någon typ av varelse egentligen?
@Krigarn: Jag menar att smink och tatuering är olika sidor av samma mynt. Det är bara du som väljer att värdera de olika sidorna olika mycket.
Motörhead lanserar ett rödvin? Vad är det för fjollerier? Rödvin dricks bara av fjollor! Riktiga män dricker ÖÖÖL eller snackar sig blåballade om rökig whisk(e)y!
Manligt alkoholdricka är rött vin och rökig whiskey. Fjolligt är öl vitt vin och drinkar. Groggar hör till tidiga alkoholister och ungdomar.
Metallare trycker i sig In Flames
22 februari 2011, 01:32
Savanten Svante
Medlem
Take your mind back I don't know when. Some time when it always seemed to be just us and them. Girls that wore pink,
And boys that wore blue Boys that always grew up better men than me and you.
What's a man now? What's a man mean? Is he rough or is he rugged? Is he cultural and clean? Now it's all changed It's got to change more 'Cause we think it's getting better but nobody's really sure.
And so it goes, go round again But now and then we wonder who the real men are...
See the nice boys,
Dancing in pairs Golden earring, golden tan and blow wave in their hair. Sure they're all straight Straight as a line All the gays are macho, can't you see their leather shine.
You don't want to sound dumb Don't want to offend So don't call me a faggot, not unless you are a friend. Then if you're tall And handsome and strong Then you can wear a uniform and I can play along.
And so it goes, go round again But now and then we wonder who the real men are...
Time to get scared Time to change plan Don't know how to treat a lady, don't know how to be a man. Time to admit What you call defeat 'Cause there's women running past you now and you just drag your feet.
Man makes a gun,
Man goes to war Man can kill and man can drink and man can take a whore Kill all the blacks Kill all the reds And if there's war between the sexes then there'll be no people left.
22 februari 2011, 09:23
Savanten Svante
Medlem
Jag är nog en fjolla. Jag är BARNSLIGT förtjust i skinnjackan jag köpte idag, och bara LÄNGTAR tills det blir vår så jag kan använda den!
22 februari 2011, 23:25
Schueberird
Medlem
Krigarn skrev:
Tror du inte jag märker att du trollar? Tror du att jag är så aspig att jag inte märker att du vänder på allt jag säger i syfte att reta upp mig?
Om du inte klarar av en rak debatt utan att bli kränkt och börja gråta om troll, så kanske du ska hålla dig till AspergerKontakt. Vad var det nu du sade om dagismentalitet?
23 februari 2011, 17:31
Krigarn
Medlem
Har jag sagt att jag är kränkt??
23 februari 2011, 19:23
rdos
Medlem
Såklart att smink, smycken och tatuering hör ihop. Bland djungelfolk brukar man kladda ned sig i synen OCH skapa permanent smink (tatuering). Krigis skulle nog passa perfekt bland dessa.
24 februari 2011, 00:20
Krigarn
Medlem
Ja varför inte? Jägarfolk med manlighetsriter skulle jag nog komma ganska bra överens med. Vi skulle jämföra varandras ärr och tatueringar och äta kött. Ärrtatuering vore intressant att prova. Inga pladdrande queerveganer där inte...