Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
SVT Rapport 19.30 amfetaminliknande preparat 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg SVT Rapport 19.30 amfetaminliknande preparat
Det ska tydligen bli ett längre reportage om Concerta , Ritalin och liknande mediciner,
vad jag hörde så var det så hemskt att förskrivningen av knark hade ökat 3 ggr på nåt
år. Det luktar smutskastning och sensationsmakeri men jag ska inte kasta sten förrän
jag har sett inslaget, tips, Rapport 19.30 alltså.

21 februari 2011, 19:33
Medlem
Inlägg Re: SVT Rapport 19.30 amfetaminliknande preparat
Hur blev det, scientolograpport av hela grejen, eller mer balanserat?

21 februari 2011, 21:46
Medlem

Cancer är också hemskt, därför kräver jag att det skall skrivas ut mindre cellgifter?

21 februari 2011, 21:53
Medlem
Det kändes lite som en sneak peek då fortsättning följer imorgon, men de hade
intervjuat fel mamma, till tokvild ADHD unge, för när de började ställa frågor med
negativa undertoner så sa hon att det fanns inget val, punkt.
Men 300% ökad utskrivning på 4 år högg de ju på naturligtvis, får se om jag kan
se fortsättningen, tror inte det ska ut i skogen igen, men det kanske kommer att
finnas på webben. Hoppas bara att de inte lyckas förstöra för en medicin som
hjälpt många, även om den inte passar alla. Amfetamin tyckte journalisterna om
att säga :( .

21 februari 2011, 22:06
Medlem
Sverige ligger ju tvärt om på efterkälken vad gäller att medicinera med centralstimulantia. De som får något får Concerta eller Ritalin. Att få licens för Metamina eller Amfetamin är skitsvårt på många ställen. Finns ju flera preparat som inte ens används i Sverige. Som ska hit anser jag!

21 februari 2011, 22:39
Medlem
sugmundfreud skrev:
Sverige ligger ju tvärt om på efterkälken vad gäller att medicinera med centralstimulantia. De som får något får Concerta eller Ritalin. Att få licens för Metamina eller Amfetamin är skitsvårt på många ställen. Finns ju flera preparat som inte ens används i Sverige. Som ska hit anser jag!
Ja min läkare berättade en gång vart och hur jag skall bära mig åt för att smuggla in Metamina i depåform. Men som "laglydig" medborgare så nöjer jag mig med Concerta istället.

21 februari 2011, 22:44
Medlem
sugmundfreud skrev:

Det tråkiga var att i inslaget betonades att det var just Amfetamin preparat, för
amfetamin vet ju folk vad det är, därför känns inte den här reportageserien riktigt bra.
Men jag ska vänta och se innan jag exploderar :)

21 februari 2011, 22:52
Medlem
Ufo skrev:
Ja min läkare berättade en gång vart och hur jag skall bära mig åt för att smuggla in Metamina i depåform. Men som "laglydig" medborgare så nöjer jag mig med Concerta istället.

Som en mycket medicin intresserad och moraliskt högt stående man som alltid följer
lagar och regler, så skulle jag önska mig en redogörelse i ett PM hur man gör enligt
din läkares instruktioner. Skulle vilja sätta mig in i det rent teoretiskt bara...
Pleas I be a good aspie!

21 februari 2011, 22:58
Medlem
Helt rätt att smuggla in det de vägrar eller inte törs skriva ut.

Sedan ska man berätta på internet ifall man tyckte det var bra. Många med ADHD vittnar om att Metamina är mycket bättre eftersom den ger färre kroppsliga och ångestbiverkningar jämfört med Metylfenidat (Concerta, Ritalin).

21 februari 2011, 23:08
Medlem
sugmundfreud skrev:
Helt rätt att smuggla in det de vägrar eller inte törs skriva ut.
Metamina som depå fanns tydligen inte ens i Sverige. Och det är just depå jag behöver, blir så kortvarig sömn annars.

@Ron Jeremy
Det var något om nätapotek, tyvärr slog jag dövörat till då jag trodde han drillade med mig.
Men det skall tydligen finnas inom EU så det går säkert att finna en läkare som skriver ut och sedan smuggla hem lagligt.

21 februari 2011, 23:25
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.