Ny tråd Svara på tråd  [ 30 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Nästa handikappbråk? Downs på ica? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Nästa handikappbråk? Downs på ica?
Bild

Igår fick jag den bilden, och visst, den tilltalar mitt absurda sinne för humor.

Idag får jag till min stora förvåning reda på att det där är ÄKTA ica-reklam som har sänts i tv! Själv kollar jag ju i princip inte på tv så jag hade missat det.

Så, vad tror ni, blir det bråkigt om den? ÄR det redan bråkigt om den? inte kan man väl ha en MUPP i reklamen heller?!? GÖM DOM I KÄLLAREN!

/s - kallar mig själv mupp

14 oktober 2009, 18:32
Medlem
Inlägg Re: Nästa handikappbråk? Downs på ica?
http://www.youtube.com/watch?v=85i2--m3g9Q

Haha, vilken söt. Älskar mongon.

Ja självklart är det ju vrål från många håll och kanter om hur synd det är om stackarn för att man tycker han är rolig.

14 oktober 2009, 18:54
Medlem
http://www.foraldrakraft.se/ovrigt/jerr ... domar.html

Coolt! :) De ska anställa 1000 funktionshindrade! Hejja paddikanterna!

15 oktober 2009, 11:03
Medlem
Najs. De kan gott betala tillbaka lite till samhället. Deras produkter tar livet av folk.

15 oktober 2009, 14:47
Medlem
Timeless skrev:
Najs. De kan gott betala tillbaka lite till samhället. Deras produkter tar livet av folk.

Jamenvisst
På med fotbojan och ut i straffarbete. Dom e farliga dom där med paddikanterna. :lol:

15 oktober 2009, 14:56
Medlem
Jag fattar inte, vadå "deras produkter tar livet av folk"?

Såvitt jag vet säljer ICA mat och div. dagligvaror. På vilket sätt tar detta livet av folk?

15 oktober 2009, 18:01
Medlem
Har du aldrig sett någon äta sig till döds, Ford? :roll:

15 oktober 2009, 19:16
Medlem
Del 2:

Det här blir nog en bra följetong! :)

17 oktober 2009, 09:40
Medlem
R.O.T.F.R.U.K.T.S.V.E.C.K.A :mrgreen: .

Jag måste erkänna att det är ungefär den där sortens instruktioner jag hade behövt för att kunna jobba på ICA :oops: . Men jag hade nog fått sparken ändå rätt snabbt. Det är ofta så att de som inte behöver extra hjälp får det, medans den som skulle behöva den får skäll för att den inte fattar automatiskt.

"Du är ju en smart tjej, du får anstränga dig mer nästa gång". "Du får en chans till, men det lutar åt att jag måste låta dig gå". Det skulle jag få höra. En mongoloid är nog ofta bättre arbetskraft än jag, och det tycker jag är en befrielse att få se. Jag borde aldrig ha behövt försöka ute i arbetslivet där man ska fatta allting själv utan instruktioner...

17 oktober 2009, 13:04
Medlem
Har sett en del ilskna insändare om detta, av gravallvarliga politiskt korrekta människor som absolut inte tycker att man ska skämta med mongoloider. Frågan är om de ens träffat några själva. I regel är mongoloider störtsköna och skojfriska typer med välutvecklad humoristisk talang.

Den här mongoloiden är inte vilken som helst heller, han är skådespelare vid Hudikteatern och alltså knappast "exploaterad" eller "utnyttjad" som en del vill ha det till.
Jag tycker det är bra att utvecklingsstörda syns i media och anser att "En annan del av Köping" borde sändas igen.

17 oktober 2009, 13:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 30 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.