Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
En vecka till så är det 25 år sen Palme mördades 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: En vecka till så är det 25 år sen Palme mördades
Schueberird skrev:
Aha, en konspiration:
Det var alltså en viss utländsk säkerhetstjänst, vilken vårt fina avlånga land i hemlighet samarbetar med, som beställde det hela!?

Eller något land där de själva tyckte att Palme skulle tagas av daga och skickade en hitman på honom utan att någon i Sverige fick veta det.

21 februari 2011, 21:35
Medlem
sugmundfreud skrev:
Schueberird skrev:
Aha, en konspiration:
Det var alltså en viss utländsk säkerhetstjänst, vilken vårt fina avlånga land i hemlighet samarbetar med, som beställde det hela!?

Eller något land där de själva tyckte att Palme skulle tagas av daga och skickade en hitman på honom utan att någon i Sverige fick veta det.
Då skulle vi sett det i Wikileaks dokument.

21 februari 2011, 21:48
Medlem
wikileaks har inte släppt allt än... och openleaks kanske också har nåt....

21 februari 2011, 21:49
Medlem
Spännande Bild....

21 februari 2011, 22:42
Medlem
Savanten Svante skrev:
Om man skulle ringa nu innan det preskriberas?

Preskriptionstiden för mord tycks ha tagits bort 20100701. Artikel i SvD

22 februari 2011, 20:12
Medlem
Inlägg Palmemordet - Teorier
Jag vet personligen att många judar arbetat på svenska UD i minst 35 år. Leif GW Persson påstår att Palmemordet var en sammansvärjning av svenska nationalistiska poliser. Andra påstår att Israel låg bakom. Faktiskt inte långsökt att tro att Israel skulle haft spioner på UD i decennier. Att mördaren "vaggade" fram när han sprang, enligt vittne 1, kan bero på att han var ovan vid is på vägarna. Alltså inte svensk.

Att Christer Pettersson skulle stått och väntat med en revolver i en korsning, och sen ha klivit fram och avrättat Palme, känns långsökt. Hur skulle han kunna ha veta att Palme just den kvällen skulle ut och röra sig utan livvakter, och var han skulle gå?

Min magkänsla säger mig Israel. Har blivit mer och mer negativt inställd till den staten och hur judar faktiskt drar i alla trådar de har för att kontrollera västvärlden. Självklart är inte alla judar såna, men när man insett att alla andra illusioner saknar substans kvarstår den judiska konspirationen, omöjlig att helt nonchalera.

24 februari 2011, 12:27
Medlem
Inlägg Re: Palmemordet - Teorier
"En ensam galning som av en ren slump springer på en helt obevakad statsminister, mitt i natten, mitt i staden, och dessutom råkar ha en revolver stor som en spädgris i fickan. Det är ju vad de flesta tycks tro och även flertalet av våra kära kolleger. En stillsam undran från en man i stadgad medelålder. Hur pass vanligt är sådant?" Leif GW Persson i Faller fritt som i en dröm.

24 februari 2011, 13:53
Medlem
Inlägg Re: Palmemordet - Teorier
Det där med den vaggande gången var ju intressant. Men jag tror en rimlig förklaring är att det var en liten, politiskt motiverad konspiration av Palmehatare. Ju större konspiration, desto svårare att hålla det hemligt. Att de lyckades komma undan tyder förvisso på att det var poliser, militärer eller underättelsefolk, men det betyder inte att det var i ett tjänsteärende. Som Leif GW sagt så fanns det väldigt många inom polisen som hatade Palme djupt och innerligt. Det finns ju en stor överrepresentation av ultrahöger inom snuten, inte nödvändigtvis med nazisympatier.

24 februari 2011, 22:20
Medlem
Jan Guillou är väldigt mycket Jan Guillou när han minns Palme:

Träffade du honom?

– Ja, två gånger. En gång skulle jag flyga inrikes från Bromma. Det var vid den tiden då de hade slumpvis legitimation. Palme kommer bakom mig när jag släpps igenom. Men då ber de honom att visa legitimation. Så jag kunde inte låta bli att vända mig om och hånflina så klart. Han såg rasande ut.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sa-minns-vi-olof-palme

26 februari 2011, 18:53
Medlem
Kan ingen merga in min tråd om teorier kring mordet här?
Fixat, inläggen från tråden ligger ovanför detta inlägg.
// Moderator sugmundfreud

Var det Israel som låg bakom tycker jag att det Hitler påbörjade bör avslutas, trots att jag inte gillade Palme. Judar verkar generellt vara otacksamma svin. Jag ser gärna Israel kärnvapenbombas bara för världskaosets skull.

26 februari 2011, 20:11
Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.