Ny tråd Svara på tråd  [ 41 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Tatuering 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Tatuering
Krigarn skrev:
Det är inte samma sorts fåfänga. Möjligen är det en form av fåfänga att tatuera sig men en annan sådan än att sminka sig, av andra orsaker och under andra grunder.

Inte samma sorts fåfänga? :roll:

Krigarn skrev:
I övrigt tycker jag inte att otatuerade skall uttala sig för mycket om tatuering.

Menar du på samma sätt som osminkade inte skall uttala sig om smink? (eller som antinazister inte skall uttala sig om nazism etc...)

21 februari 2011, 19:50
Medlem
Det där är ogiltiga resonemang. Lev och skaffa egna erfarenheter istället för att sitta på kammaren och filosofera om någonting du inte vet något om.

21 februari 2011, 20:04
Medlem
Krigarn skrev:
Det uttalandet vittnar om fördomar. Inbillningar från ett borgerligt liv.
Du är det första någonsin som kallat mig borgare :lol: :lol: :lol:

Vad är det för fördomar jag har, att det är fåfänga?

21 februari 2011, 20:23
Medlem
Krigarn skrev:
Det är inte samma sorts fåfänga. Möjligen är det en form av fåfänga att tatuera sig men en annan sådan än att sminka sig, av andra orsaker och under andra grunder.
Det kan jag köpa. All fåfänga behöver inte vara likadan.

Krigarn skrev:
I övrigt tycker jag inte att otatuerade skall uttala sig för mycket om tatuering.
Det tycker jag, på samma sätt som osminkade får uttala sig om smink eller att småpojkar får uttala sig om manlighet.

21 februari 2011, 20:27
Medlem
Krigarn skrev:
Det där är ogiltiga resonemang. Lev och skaffa egna erfarenheter istället för att sitta på kammaren och filosofera om någonting du inte vet något om.

Ger du upp nu?

21 februari 2011, 20:37
Medlem
Nej varför det? Däremot stärks min uppfattning att schuebe är en filifjonka och ufo en 40+are.

21 februari 2011, 20:39
Medlem
wikipedia skrev:
Filifjonkan är en fiktiv karaktär i Tove Janssons berättelser om Mumindalen. Filifjonkan är en osäker men rakryggad figur i stort behov av bekräftelse. Tidigare eventuella traumatiska upplevelser tycks ha präglat hennes personlighet och därför är hon ganska skrämd och ångestfylld. Hon bor ensam i sitt perfekt städade och pyntade hus men längtar efter gemenskap och oordning. Kanske är det därför hon älskar att vara ute när det är storm. Att Filifjonkan är ärlig och sökande gör att hennes ångest inför livets osäkerhet blir allmängiltig och lätt att identifiera sig med.

Fiktiv? Jo, jag är nog bara en våt illusion i Krigarns lilla drömvärld.
Osäker? Ja, ibland är jag lite osäker på om jag ska äta quiche eller fortsätta ananasbanta.
Rakryggad? Jorå.
Stort behov av bekräftelse? Om jag hade det skulle jag antagligen ha pyntat min kropp som vore den en julgran.
Traumatiska upplevelser? Ja, det skulle väl ha varit när jag hade av en nagel häromdagen när jag var ute och shoppade tillsammans med hattifnattarna.
Skrämd och ångestfylld? Omatchade gardiner skrämmer mig något oerhört.*knycker på handleden*
Perfekt städat och pyntat hus? :lol: Nja.
Längtar efter gemenskap? Hmmm...
Lätt att identifiera sig med? Jag vet inte. Har Krigarn lätt för att identifiera sig med mig?

21 februari 2011, 21:00
Medlem
Kan tänka mig att du är något av samma typ som Bob Hansson. Honom räknar jag som en typisk filifjonka som hyllar det mjäkiga och det bisexuella.
Bild
Jag har svårt för den här typen, ungefär på samma sätt som jag har svårt för sniglar.

21 februari 2011, 21:07
Medlem
Jaha.

21 februari 2011, 21:09
Medlem
Bild

Min personliga shoppingcoach säger att jag inte klär i rött och det stämmer nog, så jag skulle bli en dålig filifjonka.

21 februari 2011, 21:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 41 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.