Ny tråd Svara på tråd  [ 81 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
Vad är en riktig fjolla? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad är en riktig fjolla?
Krigarn skrev:
Jag vet inte hur vanligt fenomenet är, men det känns mest som en storstadsgrej.

Nej, det är sant, det är inget för krigare på den skånska, inavlade landsbygden.

21 februari 2011, 15:33
Medlem
Nej precis. Jag lever i en efterbliven trakt där den sociala kartan ser helt annorlunda ut än i stan. Här finns det buntvis av personer som verkar hämtade direkt från Åsa-Nisse eller Kronblom. I Sthlm hade de setts som seriefigurer.

21 februari 2011, 15:45
Medlem
Jag tycker att det verkar som att du själv har börjat tänka som de skåningar som du brukar ondgöra dig över: Du snackar skit om storstadsfjollor och dömer folk efter ytan på samma sätt som du menar att andra dömer dig efter ytan. På vilket sätt gör det dig bättre än dem som du menar att du är bättre än?

Skånekollektivet har snart assimilerat dig helt.

21 februari 2011, 16:08
Medlem
sugmundfreud skrev:
Faghags. Ganska vanligt.
Menar du sånna här fjollor?
De är inga män, en man är så pass säker i sig själv att han inte känner sig hotad av andras privatliv.

Bild

21 februari 2011, 16:17
Medlem
Schueberird skrev:
Jag tycker att det verkar som att du själv har börjat tänka som de skåningar som du brukar ondgöra dig över: Du snackar skit om storstadsfjollor och dömer folk efter ytan på samma sätt som du menar att andra dömer dig efter ytan. På vilket sätt gör det dig bättre än dem som du menar att du är bättre än?

Haha, ingen risk. Jag föredrar storstäder i 10 fall av 10.

21 februari 2011, 16:41
Medlem
Ufo skrev:
sugmundfreud skrev:
Faghags. Ganska vanligt.
Menar du sånna här fjollor?
De är inga män, en man är så pass säker i sig själv att han inte känner sig hotad av andras privatliv.

Bild

http://sv.wikipedia.org/wiki/Faghag

wikipedia skrev:
Faghag är ett amerikanskt slanguttryck för en kvinna som gärna umgås med homosexuella män. Kvinnan i fråga är i de flesta fall heterosexuell. Att vara en faghag kan också innebära att man tänder sexuellt på relationer mellan homosexuella män, eller anser att denna typ av kärlek är mer värd än kärlek mellan kvinnor och män. En anledning att en kvinna trivs med att umgås med homosexuella män kan vara att det möjliggör en vänskapsrelation fri från sexuella undertoner.

Herr Phelps är alltså inte en faghag.

21 februari 2011, 17:06
Medlem
Schueberird skrev:
Herr Phelps är alltså inte en faghag.
Ok.

21 februari 2011, 17:08
Medlem
Krigarn skrev:
Schueberird skrev:

Haha, ingen risk. Jag föredrar storstäder i 10 fall av 10.

Förutom när de är fulla av sådant som storstäder är fulla av :P

Edit:
och förutom när du bor på den skånska landsbygden... :P

21 februari 2011, 17:11
Medlem
Storstäder har fler sociala arter än bonnvischan - det säger sig självt. Om man är intresserad av annat än fotboll, motorer & jordbruk är det naturligt att man inte känner sig hemma.

21 februari 2011, 17:14
Medlem
Fotboll och motorer är väl annars saker som riktiga män ska gilla. Är du inte en riktig man?

21 februari 2011, 17:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 81 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.