Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Vad är en riktig fjolla?
Nej, det är sant, det är inget för krigare på den skånska, inavlade landsbygden.
|
21 februari 2011, 15:33 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Nej precis. Jag lever i en efterbliven trakt där den sociala kartan ser helt annorlunda ut än i stan. Här finns det buntvis av personer som verkar hämtade direkt från Åsa-Nisse eller Kronblom. I Sthlm hade de setts som seriefigurer.
|
21 februari 2011, 15:45 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Jag tycker att det verkar som att du själv har börjat tänka som de skåningar som du brukar ondgöra dig över: Du snackar skit om storstadsfjollor och dömer folk efter ytan på samma sätt som du menar att andra dömer dig efter ytan. På vilket sätt gör det dig bättre än dem som du menar att du är bättre än?
Skånekollektivet har snart assimilerat dig helt.
|
21 februari 2011, 16:08 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Menar du sånna här fjollor? De är inga män, en man är så pass säker i sig själv att han inte känner sig hotad av andras privatliv.
|
21 februari 2011, 16:17 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Haha, ingen risk. Jag föredrar storstäder i 10 fall av 10.
|
21 februari 2011, 16:41 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
http://sv.wikipedia.org/wiki/FaghagHerr Phelps är alltså inte en faghag.
|
21 februari 2011, 17:06 |
|
|
Ufo
Medlem
|
|
21 februari 2011, 17:08 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Förutom när de är fulla av sådant som storstäder är fulla av Edit: och förutom när du bor på den skånska landsbygden...
|
21 februari 2011, 17:11 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Storstäder har fler sociala arter än bonnvischan - det säger sig självt. Om man är intresserad av annat än fotboll, motorer & jordbruk är det naturligt att man inte känner sig hemma.
|
21 februari 2011, 17:14 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Fotboll och motorer är väl annars saker som riktiga män ska gilla. Är du inte en riktig man?
|
21 februari 2011, 17:17 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|