Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Ordmissbruk 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Ordmissbruk
Ord missbrukas på ett irriterande sätt, ta t.ex ordet chock :shock: det används hur som helst,
"nakenchock" vad fan är det? "temperaturchock" är det när det är -10 i Sthlm? ;).
Kränkt är ännu ett av de stackars ord som blivit ett utslätat modeord. Man hör och läser
dagligen om hur kränkta folk blir t.ex. "idag sket en talgoxe på mig när den flög förbi! oh hu vad
KRÄNKT jag känner mig!". För mig är det här FEL för hur ska man beskriva någon som verkligen
är chockad eller kränkt? Som vanligt är det media av alla slag som ligger bakom det här, framförallt
hallick-kvällstidningarna, finns det överhuvudtaget journalister med moral längre?
Vi måste för fan värna om våra Svenska ord, snart symboliserar namnet Sverige något platt och
utslätat på alla plan.
Kom igen med fler sönderutnyttjade ord!

21 februari 2011, 13:34
Medlem
Inlägg Re: Ordmissbruk
Skandal är ett förstört ord. En skandal är att kungen köper horor som inte är byxmyndiga, att något företag blåser massor av människor på miljontals kronor helst skattepengar och sånt eller att någon makthavare bakom kulliserna gör vansinniga skadliga grejer och det uppdagas. Att någon har sex i en regisserad "doku"-såpa för att det står skrivet i manus är inte en skandal.

21 februari 2011, 14:18
Medlem
Inlägg Re: Ordmissbruk
På det andra forumet har jag blivit beskylld för att anställa förföljelser och POGROMER.

21 februari 2011, 14:52
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.