Det är väl som det alltid i historisk tid har varit, nu är, och säkert skall vara i evigheters evighet, amen: fjolla och löjesvärd är den man, där görer kvinnlig ting; manhaftig är den kona, där görer manlig ting. Huru vida en manhaftig kona också är löjesvärd eller tvärtom en brav förebild, beror därav, om konor hållas i längre eller kortare koppel just för tillfället; men att en fjolliger man någonsin skall bliva annat än löjesvärd är bara att förgäta.
Adams barn äro icke mer att hava. Neutronbomber över oss!
I vilket tidepok lever du? Det finns inte en icke-fjolla av manligt kön som får jobb i TV-branschen eller får stå som modell för kläder etc... Idag är det ingen som ser ner på fjollorna.
19 februari 2011, 17:06
Schueberird
Medlem
Re: Vad är en riktig fjolla?
Ron Jeremy skrev:
på youtube finns det en video med mig när jag dansar balett iförd balettkjol inför en publik på 350 pers
Du vet väl att vi blir tvungna att hitta den där videon nu
För övrigt adderar jag en etta till Zombies inlägg.
19 februari 2011, 17:08
Ron Jeremy
Medlem
Schueberird skrev:
Du vet väl att vi blir tvungna att hitta den där videon nu
Som tur är finns det måååååånga videor på youtube!
19 februari 2011, 17:53
Savanten Svante
Medlem
"Jag knypplar på min fritid och dansar balett, och ansar mina blommor mellan tolv och ett Mitt liv det styrs av en elak klausul skit i allt, lev fort och dö ful!"
Svullo
1:37
19 februari 2011, 20:49
chilehead
Medlem
20 februari 2011, 00:59
Savanten Svante
Medlem
20 februari 2011, 07:09
Krigarn
Medlem
Fjollighet premieras idag. Du läser spaltmeter om skönhetsprodukter för män, ig förväntas män också vilja noppa ögonbryn och besöka spa. Du ska vara "socialt kompetent" idag, dvs skvallerkärring mer än den tysta starka typen. Du ska också vara en hemmafixare som apar efter tv-kockarna och gästerna skall bjudas rosevin. Feghet premieras och mod och individualism ses som kufens egenskaper. Det androgyna ses som överlgset och eftersträvansvärt. Kvinnor och män är exakt likadana och könsskillnader beror bara på uppfostran, i själva verket går alla människor runt i livets teaaater och spelar en könsroll. Alla är visst bisexuella också, enligt sakkunniga på det här forumet Visste du inte det? Vet du inte att du själv också är det? -Det beror på din snedvridna uppfostran & den maskulina världsomspännande hegemonin.
20 februari 2011, 18:25
Schueberird
Medlem
Har du fått för lite kuk nu igen?
20 februari 2011, 20:46
Krigarn
Medlem
Kom igen, det är ju bara att öppna en dagstidning så ser man att det vurmas för fjollidealet som om det gällde kejsarens nya kläder.
20 februari 2011, 20:49
Ufo
Medlem
Krigarn skrev:
Kom igen, det är ju bara att öppna en dagstidning så ser man att det vurmas för fjollidealet som om det gällde kejsarens nya kläder.