Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Barn med bokstavsdiagnoser utestängs från skolan
Författare |
Meddelande |
Guldhamster
Medlem
|
Barn med bokstavsdiagnoser utestängs från skolan
Det här är väl framtiden antar jag. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fler- ... 945583.svdSkolor och lärare vill inte ha med dessa barn att göra. Samtidigt finns inte längre möjligheten till förtidspension för unga för vilka skolan totalt havererat. De som ändå kanske får aktivitetsersättning får leva på låga ersättningsnivåer och ska helst förr eller senare slussas ut helt till SOC och fattigdom. Vad är det för samhälle? Det är ett slags indirekt men medvetet, liberalt eugeniskt program i kapitalismens tjänst.
|
16 februari 2011, 14:39 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Re: Barn med bokstavsdiagnoser utestängs från skolan
Det är väl bara för ungdomarna att ta sitt ansvar. Det är ju det nuvarande regering blivit valda på, ANSVAR. Det är en så ansvarsfull regering vi har.
|
16 februari 2011, 15:05 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Blinda bör anpassa sig efter kraven och titta efter lite noggrannare.
|
16 februari 2011, 16:24 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Precis. Det är ett utbrett förakt mot avvikande som ligger till grund för det här. Förstår inte hur någon kan klandra mig för att jag lever helt avskuren från samhället och endast tar hjälp av familjen.
|
16 februari 2011, 16:36 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Hoppas Reinfeldt får vad han förtjänar och hamnar i en berömd skara som bl.a. består av Olof Palme, Martin Luther King, John F Kennedy, Anna Lindh.
|
16 februari 2011, 16:41 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Man skulle inte direkt sörja honom.
|
16 februari 2011, 16:53 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
http://www.expressen.se/nyheter/1.2332746/anton-16-fick-inte-ga-i-skolan-pa-ett-arJag kommer på mig själv att lusläsa expressen om konstiga dåd för att se om de inte klämmer in ett "asperger" av bara farten, men så vitt jag har hittat så har det hållt sig sen de började sin kampanj!
|
16 februari 2011, 23:10 |
|
|
chilehead
Medlem
|
|
17 februari 2011, 01:19 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Ja, vad fan trodde folk skulle hända när skolan började drivas som kommersiella företag? Det här är ju vad de har bett om. I övrigt: vill helst inte tänka på vad folk som placerar Palme och Luther King i samma spilta som Reinfeldt, Kennedy och Lindh kan tänkas tycka. För att inte tala om Ceaușescu och Hussein. Observera då att jag inte är den som ser ensidigt positivt eller negativt på någon människa.
|
17 februari 2011, 01:30 |
|
|
chilehead
Medlem
|
handlar inte om tyckande utan på sättet hur de försvann från politiken
|
18 februari 2011, 00:25 |
|