Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Operera bort sin kropp? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Operera bort sin kropp?
Men en simulering är ju bara en simulering, ens person tror jag är kvar i hjärnan.
Men jag skulle gärna ha en simulerad värld där min hjärna upplever sig vara i. Skulle kännas som verkligheten ungefär.

14 februari 2011, 20:51
Medlem
Det skulle väl vara rätt fränt att operera bort kroppen på ett huvud. Och bygga en kroppsimulator till huvudet och en huvudsimulator till kroppen. Det skulle vara lite som att dela en mask så att det blir 2. På halsen (heter det fortfarande hals när det inte finns något huvud, har det att göra med var man kapar huvudet, var är det bäst att kapa huvudet för att skapa 2 nya livsformer?) kan man sätta lite ventiler så att andning och närinsgtillförsel funkar och en liten mikrodator till att styra kroppen, med internetuppkoppling (helst trådlös) så klart så att kroppens medvetande finns och beräknas i molnet!

Tänk MÖJLIGHETERNA! Om man separerar både huvuden och kroppar, kopplar upp dom mot internet och låter deras medvetanden beräknas i molnet! Alla huvuden kan kommunicera direkt med varandra! Och alla kroppar med varandra! Och alla huvuden och kroppar med varandra! Möjligheterna är oändliga!

14 februari 2011, 20:51
Medlem
Då kan man testa att byta huvud med varandra!?
Skulle man då till exempel som man kunna få prova hur det känns att ha en kvinnas hjärna?

14 februari 2011, 20:55
Medlem
Ufo skrev:
Men en simulering är ju bara en simulering, ens person tror jag är kvar i hjärnan.
Men jag skulle gärna ha en simulerad värld där min hjärna upplever sig vara i. Skulle kännas som verkligheten ungefär.

Det beror förstås också på hur länge man lever i en simulering. Tänk dig att man ser till att kroppen får den näring som behövs och så ansluter man sedan sin hjärna till en simulering och sedan den simulerade hjärnan till en annan simulering en nivå under den förra och så vidare...

Om man vistas tillräckligt länge i en simulering, så kanske ens hjärna vänjer sig vid det och glömmer nivåerna ovanför...

14 februari 2011, 20:58
Medlem
Schueberird skrev:
Tänk dig att man ser till att kroppen får den näring som behövs och så ansluter man sedan sin hjärna till en simulering och sedan den simulerade hjärnan till en annan simulering en nivå under den förra och så vidare...
Men om du simulerar din hjärna så är du ju inte där själv. Det är en bild av din person, på samma sätt som ett kort är en bild av din kropp.

14 februari 2011, 21:02
Medlem
Jo det borde gå. I alla fall som jag föreställer mig framtiden! Man kan köra med eller utan extra kompatibilets-program. En kvinnohjärna i en manskropp med emuleringar som gör att den (det? dem? hen?) tror att den verkligen är en kvinna (eller man)! eller så kan man chansa och se vad som händer när man mixtrar fritt. Se vad det uppstår för skit typ! Det fina är att man kan experimentera helt fritt! Alltså som att använda sjuka dator-algoritmer för att manipulera bilder, ljud och filmer fast ännu bättre, det skulle vara medvetanden som vi lekte med. Vi skulle alltså ha ett slags hjärnlego där det är helt fritt att skapa vilka konstiga (o)verkligheter som helst.

man får väl ta det pö om pö. Men i framtiden ser jag inte varför man ska vara begränsad till den tråkiga verkligheten vi är fast i idag. Man kanske skulle kunna få känna på hur det känns att ha en arms medvetande fördelat på en grupp människor av blandad etnicitet, kön, könsidentitet o.s.v.

14 februari 2011, 21:04
Medlem
antikropp skrev:
På halsen (heter det fortfarande hals när det inte finns något huvud, har det att göra med var man kapar huvudet, var är det bäst att kapa huvudet för att skapa 2 nya livsformer?)

Stämbanden kan man tänkas vilja bevara, så under dem verkar lämpligt, så att huvudet fortfarande kan använda dem. Kroppen har väl ingen användning av dem!?

Ufo skrev:
Men om du simulerar din hjärna så är du ju inte där själv. Det är en bild av din person, på samma sätt som ett kort är en bild av din kropp.

Jag tänker mig att ens medvetande/hjärna ändå påverkas av det som händer i den simulerade världen - under förutsättning förstås att den simulerade världen inte kan skiljas från den "riktiga" världen (annat än i miljöhänseende).

14 februari 2011, 21:13
Medlem
antikropp skrev:
eller så kan man chansa och se vad som händer när man mixtrar fritt.

Uttrycket "bära hundhuvudet" skulle alltså äntligen kunna få en helt ny innebörd :)

14 februari 2011, 21:16
Medlem
Schueberird skrev:
Ufo skrev:

Jag tänker mig att ens medvetande/hjärna ändå påverkas av det som händer i den simulerade världen - under förutsättning förstås att den simulerade världen inte kan skiljas från den "riktiga" världen (annat än i miljöhänseende).
Ja en simulerad värld till ens hjärna tror jag funkar.
Men inte simulera själva hjärnan. Det skulle vara som att bygga en dator och det borde inte påverka ens medvetande.

14 februari 2011, 21:17
Medlem
antikropp skrev:
Skulle det inte vara smidigare att göra en digitaliserad värld och ha hjärnor som insticksprogram. Eller kanske liksom några slags virtualiserade verkligheter? Att själva simuleringarna av den "verkliga världen" och hjärnorna är simulerade i sig själva i flera nivåer och det finns massor av verkligheter?

Där satte du tummen på det hela, du kommer att kunna välja vilken virtuell
verklighet du själv vill, din egen drömvärld, med dofter, känslor allt blir som
på riktigt men du väljer! visst låter det frestande?

14 februari 2011, 21:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.