Ny tråd Svara på tråd  [ 41 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Tatuering 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Tatuering
Jag tycker det behövs en tråd om tatuering här.
Just nu försöker jag skramla ihop tillräckligt för att börja köra igen men fan vet hur lång tid det kommer att ta. Tänker iaf göra något större den här gången och vet vad jag ska ha.

Finns det fler tatueringsintresserade här eller är det som jag tror, att folk här är för svenniga för det?

12 februari 2011, 21:57
Medlem
Inlägg Re: Tatuering
Jag har, av och till, funderat på att låta gadda mig i så där 20 år nu. Aldrig har motiv jag vill ha och kan stå för, tatuerare jag litar på och ekonomi funnits vid en och samma tidpunkt, så det har inte blivit något än.

12 februari 2011, 22:44
Medlem
Denna pryder min vänstra arm/axel, gjordes 1996 och börjar bli lite blek:
Bild

Nu är jag för tjock för att låta tatuera mig, men vill göra fler när jag blivit smalare. Några idéer är en drake eller en my little pony på högra armen, samt någon slags "armband" som täcker nedre delen av armarna upp till armbågarna. Kanske spetsmönster eller flames i rosa. Men först och främst ska jag nog fylla i den gamla draken med ny färg och konturer.

12 februari 2011, 23:17
Medlem
Det är få saker som är så fult som just tatueringar.
Det fanns en tid då det var tuffa sjömän och kåkfarare som bar eländet. Idag är det fjollornas bekräftelsebehov de fyller.

12 februari 2011, 23:48
Medlem
nallen skrev:
Jag har, av och till, funderat på att låta gadda mig i så där 20 år nu. Aldrig har motiv jag vill ha och kan stå för, tatuerare jag litar på och ekonomi funnits vid en och samma tidpunkt, så det har inte blivit något än.

Det tyder på att du har koll på läget. Du har tur som slipper gå runt med taffliga tribaler gjorda 1995 för att se cool ut på discot. Om du vill ha lite tips är du välkommen att höra av dig.

13 februari 2011, 12:08
Medlem
sugmundfreud skrev:
Denna pryder min vänstra arm/axel, gjordes 1996 och börjar bli lite blek:
Bild

Nu är jag för tjock för att låta tatuera mig, men vill göra fler när jag blivit smalare. Några idéer är en drake eller en my little pony på högra armen, samt någon slags "armband" som täcker nedre delen av armarna upp till armbågarna. Kanske spetsmönster eller flames i rosa. Men först och främst ska jag nog fylla i den gamla draken med ny färg och konturer.

Kan man vara för tjock för att tatuera sig? Jag tvivlar. Man kan heller inte vara för gammal. Ffs, det finns faktiskt 90+are som börjar tatuera sig.

13 februari 2011, 12:09
Medlem
Ufo skrev:
Det är få saker som är så fult som just tatueringar.
Det fanns en tid då det var tuffa sjömän och kåkfarare som bar eländet. Idag är det fjollornas bekräftelsebehov de fyller.

Miami Ink har haft en viss påverkan, svar ja. Som tur är finns det en del tatuerare från the old days kvar som fortfarande är verksamma. Men om du dömer ut alla tatueringar som fula är du antingen utan koll på vad som faktiskt kan åstadkommas med bläck på hud eller så är du en inskränkt kälkborgare som av någon anledning blir provocerad av att människor väljer att tatuera sig. Har faktiskt stött på åtskilligt med folk som tror sig ha rätten att ifrågasätta mitt val att tatuera mig, som om det angick dem, och att jag måste förklara mig. Det kan jag aldrig i livet förstå - varför folk tror att det angår dem hur en annan människa väljer utseende. Jag gissar på någon slags Jantementalitet som inte tillåter annorlunda. Mycket vanligt bland inkrökta mentalt stagnerade bönder. Inte för att Ufo skulle vara en sån, men i alla fall.

13 februari 2011, 12:15
Medlem
Krigarn skrev:
Kan man vara för tjock för att tatuera sig? Jag tvivlar.

Du är tatueringsexperten ;) . Men ja, jag är nog för tjock, för huden krymper ju ihop när man går ner i vikt. Min startvikt var cirka 120 kg och jag tänker om möjligt näst intill halvera den vikten. Det skulle innebära att tatueringen måste krympa 50 %, haha nämen typ, den skulle väl ändra form och se ut som hej kom och hjälp mig, tror du inte det?

Jag hoppas att draken återgår till sin ursprungliga form :( . Så den inte blir konstig.

13 februari 2011, 16:03
Medlem
Nix, tatueringar "krymper" inte.

13 februari 2011, 17:07
Medlem
Krigarn skrev:
Men om du dömer ut alla tatueringar som fula är du antingen utan koll på vad som faktiskt kan åstadkommas med bläck på hud eller så är du en inskränkt kälkborgare som av någon anledning blir provocerad av att människor väljer att tatuera sig.
Ingetdera.
Jag inbillar mig veta hur tatueringar ser ut, känner mig inte provocerad av dem heller.
Men jag tycker att de är fula, en smaksak.

Krigarn skrev:
Har faktiskt stött på åtskilligt med folk som tror sig ha rätten att ifrågasätta mitt val att tatuera mig, som om det angick dem, och att jag måste förklara mig.
Jag ifrågasätter inte att du vill se ut som en fjolla, det är ditt val som jag inte bryr mig om.

13 februari 2011, 20:50
Ny tråd Svara på tråd  [ 41 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.