Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Bannad 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Bannad
Bannad från Cyberkramarforumet igen. Alltid intressant att se mekanismen upprepa sig...att skriva att någon skriver snårigt är inte OK men psykologiserande spekulationer och karaktärsmord ses det mildare på.
-Vad kan det bero på?
-Bannar de för ofta och modererar för hårt?
-Finns det normsystem och åsiktsstyrning på forumet?

Jag har en känsla av att vissa aspergerdrag premieras mer än andra och att man inte får ifrågasätta vissa saker.

12 februari 2011, 12:58
Medlem
Inlägg Re: Bannad
Av det lilla jag läst där så verkar det vara ett velour-forum,
de vill nog helst sitta i grupp, gråta och ta på varandra, så det
är kanske inte så konstigt att du råkar illa ut.

12 februari 2011, 13:13
Medlem
Krigarn skrev:
-Vad kan det bero på?

Tja, man skulle kunna spekulera i Tittis kön... men det är antagligen inte relvant då Liebert är ännu halare, svårare att få konkreta besked ur och allmänt putti-nuttig. Å andra sidan skulle jag gärna kalla honom fitta, så det kanske löser den här knuten :)

Krigarn skrev:
-Bannar de för ofta och modererar för hårt?

Ja och nej, inte för hårt men fel och på helt fel grunder.

Krigarn skrev:
-Finns det normsystem och åsiktsstyrning på forumet?

Ja. Det är väl till och med uttalat av vissa moddar.

12 februari 2011, 14:05
Moderator
Olika målgrupper brukar det kallas. Finns ingen anledning att i samma lilla subkultur ha två fora som konkurrerar om samma människor.

12 februari 2011, 15:12
Medlem
Zombie skrev:
Olika målgrupper brukar det kallas. Finns ingen anledning att i samma lilla subkultur ha två fora som konkurrerar om samma människor.
Jag tycker nog konkurrens alltid är bra.
Monopolsituationer stävjer den dynamik som får saker o ting att utvecklas framåt.

12 februari 2011, 15:22
Moderator
Zombie skrev:

Vill man sedan ändå hålla till på båda ställena får man kanske rätta sig efter villkoren även på det ställe där man passar sämst.
Är det många som håller till på båda ställena kan det tyda på att det finns många därute som inte passar in på något av dem, och då borde forumen kanske skärpa sin särart mot varandra.

Ufo, jag har inte talat om monopol. Konkurrens är nog svår att undvika i en så liten grupp som svenskskrivande aspergare. Titta på hur många som är med i båda forumen. Faktum kvarstår att ju mer lika stämning de båda har, desto fler personer får ingenstans att ta vägen.

12 februari 2011, 15:23
Medlem
Zombie skrev:
Ufo, jag har inte talat om monopol. Konkurrens är nog svår att undvika i en så liten grupp som svenskskrivande aspergare. Titta på hur många som är med i båda forumen. Faktum kvarstår att ju mer lika stämning de båda har, desto fler personer får ingenstans att ta vägen.
Sant.
Men vilka subgrupper av aspergare kan tänkas stå utanför nuvarande klimat på forumspopulationen?

12 februari 2011, 15:30
Medlem
Jag tror att problemet är att många av de AF-medlemmar som inte gillar AF:s aktuella atmosfär gör det för att de varit med från början då AF hade en helt annan atmosfär än det har idag. Jag hade själv länge svårt att acceptera att AF inte längre var det AF som jag gillat tidigare - och jag har väl fortfarande inte accepterat det, eftersom jag hänger mer här. Aspieforum påminner mycket om hur AF en gång var.

12 februari 2011, 15:37
Medlem
Schueberird skrev:
Jag tror att problemet är att många av de AF-medlemmar som inte gillar AF:s aktuella atmosfär gör det för att de varit med från början då AF hade en helt annan atmosfär än det har idag.
Men många av de som klagar där är också nya medlemmar.

Schueberird skrev:
Jag hade själv länge svårt att acceptera att AF inte längre var det AF som jag gillat tidigare - och jag har väl fortfarande inte accepterat det, eftersom jag hänger mer här.
+1

Schueberird skrev:
Aspieforum påminner mycket om hur AF en gång var.
Ja man får erkänna att man ibland råkar drömma att vissa gamla karaktärer skall hitta hit.

12 februari 2011, 16:13
Medlem
Definitivt. Minns särskilt Thunderchilds och Eddies suveräna stil. Kort, koncist och kärnfullt. Jag skulle rentav vilja kalla dem litterära naturbegåvningar, även om de själva är omedvetna om det.

Jag vill som sagt ha lite action och inte eviga gråtvalser och pluttenuttigheter, som det ser ut på Attention & Aspergerkontakt. Inte bara för att jag personligen har svårt för det sockersöta utan mer för att jag tycker det är att förringa aspergare, att förringa oss som vuxna människor med eget ansvar.
På AF premieras mjukisar och feminister, det har vi sett tydligt. En del ger sig in i diskussioner och tar på sig en offerroll så fort de är på väg att förlora en diskussion och det är ett beteende jag spyr på. Såna som Weasley & Zombie kommer aldrig att få varningar vad de än skriver eftersom de ses som rumsrena och oförvitliga och en annan, nja, man ska väl inte klaga, blir bemött på annat sätt.

Men jag menar fortfarande ihärdigt att aspergare inte alltid är lika med mjukisar och mjäkighet och nu är AF ett tråkigare ställe med mindre dynamik - ända till 24 oktober tydligen. Jag tror inte överdrivet mycket på Titti när hon säger att hon tycker det är tråkigt att banna mig. Hade hon tyckt så på riktigt hade hon inte bannat mig så länge. Vidare anser jag att AF är alltför hårdmodererat och att många intressanta diskussioner kvävts i sin linda bara för att några forumiter kommit ihop sig.

Nåja, fram till 24 oktober heter det Kärringforum.

12 februari 2011, 16:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.