Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Ufo
Medlem
|
 Re: En riktig människa
Ähh Inte känner normalt funtade människor empati för djur. Om du blir tvungen att offra antingen ditt husdjur eller random människa på stan så är det sunda att offra sitt husdjur.
|
11 februari 2011, 22:24 |
|
 |
Ron Jeremy
Medlem
|
Knappast! jag skulle aldrig offra min hund! sunt förnuft för mig.
|
11 februari 2011, 22:36 |
|
 |
sugmundfreud
 Medlem
|
Varför skulle man bry sig om en random människa på stan istället för ett djur som man lever med och tycker om? Det är ju jättekonstigt, det låter helt känslokallt.
|
11 februari 2011, 23:12 |
|
 |
Ufo
Medlem
|
|
12 februari 2011, 00:03 |
|
 |
antikropp
Medlem
|
Jag gick en sväng med exets hundar så sent som förra helgen. Och träffar en fyllskalle som inte har nån koll på nånting men ska fråga mig nåt, och sen börjar han bete sig som en fitta mot hundarna. Hade lust att slå ihjäl honom där på fläcken, men gjorde inte det. Däremot sa jag att han skulle låta hundarna vara, passa sig jävligt noga och gå därifrån på en gång.
Det som gjorde mig arg var att en av hundarna är typ en valp, alltså inte riktigt men lite liksom räddhågsen och osäker fortfarande. Ibland blir han rädd för grejer. Och så kommer en snubbe och tror han kan hålla på och reta och hytta åt dom och böja sig för att i ett senare steg försöka ta tag i dom för att dom ska vara tysta. "Ge dig på min flock så är du död inom 5 sekunder"-instinkten slog helt enkelt igång. Den slår igång så för mig ibland, men allra allra allra värst blir det när jag har någon försvarslös varelse (människa eller djur spelar ingen roll) med mig.
Jag skulle utan tvekan offra någon idiot till människa före en trogen följeslagare som en hund t.ex. , Jag skulle försvara hundens liv. Inte så att jag skulle döda den som gav sig på den, men liksom...inte långtifrån.
|
12 februari 2011, 00:08 |
|
 |
antikropp
Medlem
|
Nej aldrig i livet. Såna hundar ska avlivas.
|
12 februari 2011, 00:10 |
|
 |
Guldhamster
Medlem
|
Jag hittar ädla egenskaper på oväntat håll i människor. Motsatsen gäller också. Någon som förespråkar altruism men t.ex själv drivs av komplex, projiceringsbeteende, avundsjuka, kontrollberoende och ovanligt stort bekräftelsebehov är i mina ögon sämre än en massmördare som innerst inne verkligen är altruist men utvecklat störningar som ett svar på en sjuk omvärld.
|
12 februari 2011, 00:10 |
|
 |
Ron Jeremy
Medlem
|
Vilket trams, och det vet du ju eller hur? vad har det där med saken att göra, dålig undanglidning av Ufo.
|
12 februari 2011, 00:12 |
|
 |
Guldhamster
Medlem
|
Utan tvekan. Jag hade kanske t.o.m dödat människor om de planerade att avliva mitt djur. Min empati är med djur, inte med människor. T.o.m insekter har i många fall högre värde än människor. Det tidigare exemplet med de osympatiska schimpanserna är talande. De är det djur som är närmast människan. Människan är bara en vidareutveckling av schimpansens ondska.
|
12 februari 2011, 00:13 |
|
 |
Ufo
Medlem
|
Men vad gäller när det gäller? Skulle du låta hunden dö? För att den gjort fel, är en fara, eller för att slippa eget straff? Vart ligger empatin?
|
12 februari 2011, 00:39 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|