Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Tandläkare utan lugnande medel 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Tandläkare utan lugnande medel
Jag provade idag. Intressant upplevelse.

Jag lade en spya hos tandläkaren. Bild

Senare fick jag en spontan kommentar av en kompis. "Du måste ha haft ett HELVETE hos den där tandläkaren, för du kör fan som en jävla ******".... och det hade han ju rätt i :)

Hur funkar ni hos tandläkaren? Klarar ni utan lugnande?

9 februari 2011, 23:32
Medlem
Inlägg Re: Tandläkare utan lugnande medel
Ja jag gick 10 år på tandreglering och har haft alla tandställningar som finns typ. Även bettskena. För trångt i käften. Dragit tänder, filat till ojämnheter efter att jag fått knytnävsslag i ansiktet som resulterade i att flisor lossnade etc. Jag är en riktig man 8-) .

Det är ju inte kul, gör ju ont. Speciellt när man skrapar tandsten. Finast var när en tandhygienist hade en ny fin ultraljudsmaskin för plackborttagning och sade: Det här känns inte alls :) . Värsta jävla smärtan jag känt på år och dar, ilade i hela huvudet. Jag lyckades pipa fram ett "aj" och bad henne försynt att använda den vanliga tandstensskrapan istället.

Lokalbedövning skulle jag gärna ta faktiskt.

10 februari 2011, 00:10
Medlem
Inga problem whatsoever. Jag öppnar käften och låter dem göra sitt jobb och sen är det klart.
Min eventuella sjukhusfobi förefaller också ha försvunnit helt, oklart varför. Kan tänka mig att det har med att göra att jag sett Riket om och om igen och läst vissa böcker.
Jag ska in på operation snart och oroar mig inte för det mer än jag gör för tvättstugan.

10 februari 2011, 00:17
Medlem
Det är bra, antar att du har den sundaste inställningen här, krigis.

10 februari 2011, 01:36
Medlem
Krigarn skrev:
Inga problem whatsoever. Jag öppnar käften och låter dem göra sitt jobb och sen är det klart.
Min eventuella sjukhusfobi förefaller också ha försvunnit helt, oklart varför. Kan tänka mig att det har med att göra att jag sett Riket om och om igen och läst vissa böcker.
Jag ska in på operation snart och oroar mig inte för det mer än jag gör för tvättstugan.

Nej det har att göra med att du aldrig har fått dra ut en visdomstand med syl.

11 februari 2011, 17:10
Medlem
Jag har dragit ut fyra tänder.

12 februari 2011, 08:52
Medlem
Krigarn skrev:
Jag har dragit ut fyra tänder.

Med syl?

12 februari 2011, 11:53
Medlem
Jag kommer inte ihåg vad verktygen de använde hette, inte heller att de berättade det.

Beskriv gärna sylmetoden.

12 februari 2011, 12:28
Medlem
"Hävling" tror jag det talats om när jag tagit visdomständer.
En snabbkontroll på nätet visar att verktyget hävel finns hos Dentalringen.
Någon mer odontologiskt bevandrad kanske kan redogöra för de olika metoderna? Av egen erfarenhet vet jag att hävling emellanåt inte fungerar... hej och hå, en näve smärtstillande och ambulanstransport för akutoperation hos käkkirurgen i residensstaden.

12 februari 2011, 13:56
Medlem
Akutoperationer är inte särskilt kul nej.

12 februari 2011, 16:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.