Efter gymnasiet vill hon flytta till Stockholm. Hon vill också bo i Tyskland eller Japan.
Låter tom som en kvinna för Guldhamster.
31 januari 2011, 14:21
Guldhamster
Medlem
Re: Erika Reinfors = aspie?
Verkar ganska aspig. 5/10 minst.
Det där med att killar inte skulle snacka skit stämmer dock inte, om man frågar mig men att tjejer med AS föredrar manligt umgänge är ingen nyhet direkt. De som vill flytta till Japan är ofta idioter, tyvärr. Jag är andlig "japanvän" men inte japanofil på något sätt.
Fick i våras reda på att jag har autism. Atypisk autism för att vara exakt.
31 januari 2011, 16:39
Guldhamster
Medlem
Jag gissar att jag också har atypisk autism. Den diagnosen fanns inte på den tiden när jag diagnostiserades med AS. Min profil stämmer bättre med t.ex John Ausonius än med Pemer. Läkaren jag träffade var helt insnöad på AS specifikt och på den tiden användes AS som en bredare diagnos än idag. Atypisk autism skulle förklara varför jag är som jag är.
31 januari 2011, 17:00
negativeplace
Medlem
Hm.. Kanske inte är så konstigt att jag verkar aspig när jag har en diagnos som är så lik aspbeger
7 februari 2011, 23:09
Savanten Svante
Medlem
negativeplace skrev:
Hm.. Kanske inte är så konstigt att jag verkar aspig när jag har en diagnos som är så lik aspbeger
Högfungerande autism?
7 februari 2011, 23:10
negativeplace
Medlem
aspberger*
atypisk autism
7 februari 2011, 23:16
Savanten Svante
Medlem
negativeplace skrev:
aspberger*
atypisk autism
Asperger!
Välkommen!
7 februari 2011, 23:31
Ufo
Medlem
negativeplace skrev:
Hej Vilket sammanträffande, just idag fick jag hem boken "Annorlunda", skall bli intressant att se om det är en bok för dotter.
7 februari 2011, 23:38
Zombie
Moderator
Skrämmande att se hur spårlöst sjuttio- och åttiotalen har gått förbi. Hos folk som ändå måste ha vuxit upp då. Lika tabu att se punkig ut nu som då det var nytt. (Att vara alternativ åt hippiehållet ska vi säkert inte tala om.)