Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Idag har jag ätit mina godaste bullbiffar :D :
* Hembakat hamburgerbröd
* chilisås
* biff (500 g köttfärs, 1 msk skånsk senap, 2 msk mangochutney, 1 msk sweet chili, 1 tsk salt, 2 krm finmalen svartpeppar, 1.25 dl vatten och viss mängd ströbröd)
* ost
* varmstekt ananasskiva
* knaperstekt bacon
* blandade grönsaker

Något kul kvar i alla fall, fast risken finns ju att jag kommer att bli tjock som en liten gris på kuppen... och i helgen blir det nog baka av igen, eftersom jag har både 70%-ig mörk choklad och vispgrädde hemma, jag måste bara komma på vad jag ska göra av det (grädden måste hursomhelst göras slut på snart). Fler hamburgerbröd ska bakas också.

Bilder kommer när hemdatorn fungerar igen.

3 februari 2011, 01:28
Medlem
Blev bläckfisk idag igen. Fantastiskt gott.

4 februari 2011, 21:34
Medlem
Jag steker på mina hembakade bullbiffsbröd en aning:
Bild

Bullbiffsbiffarna steks:
Bild

Klart för drabbning:
Bild
vilket påminner mig om att jag inte har ätit middag än.

10 februari 2011, 03:46
Medlem
Ikväll ska jag testa stekta kycklingfileér med chokladsås. Chokladsåsen görs med mindre mängd (eller till och med utan) socker, men med extra salt än vanlig efterrättschokladsås. Jag kommer även smaksätta chokladsåsen med lakritspulver.

Potatis passar nog bäst till, men tyvärr har jag ingen hemma, så det får bli pasta eller något matgryn istället.

8 mars 2011, 21:34
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Schueberird skrev:
Kan då den otacksamma skäggajäveln tänkas föredra den kärvare smaken av torkad aprikos?
Ska undersöka saken när han finns på plats igen. Men det är möjligt.
Är det ett smaskigt recept du sitter på eller vadå?

Ett annat alternativ är att pröva osvavlade aprikoser, vilka har en helt annan smak än traditionellt svavlade.

8 mars 2011, 22:27
Medlem
Vi tillhandahåller enbart radonerade maträtter i vårt nya hem. Samt formaldehydindränkta aprikoser pga. en ny Jyskbokhylla (påstår sambon).

Radon är gott.

:|

9 mars 2011, 12:37
Medlem
Är jyskbokhyllan huggen ur någon lämplig radonhärbärgerande bergart?

9 mars 2011, 14:31
Medlem
Finns det gula morötter? om inte så undrar jag vad fan jag ätitBild
Findus Laxpyttipanna, det som gör mig misstänksam är att det fanns
något som liknade vanliga röda morötter också.

10 mars 2011, 15:44
Medlem
Bild

10 mars 2011, 15:55
Medlem
Jag har märkt att hasselnötter hjälper när jag har halsbränna. Är det kanske fettet i dem som neutraliserar den uppträngande syran?

10 mars 2011, 17:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.