Ny tråd Svara på tråd  [ 65 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Könlös förskola 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Könlös förskola
dia3 skrev:
Jag tycker att ordet "oss" hotar våran valfrihet och självständighet. Kan vi inte skriva o/s/s istället? Eller ozzy, om man verkligen vill poängtera att grupper inte nödvändigtvis behöver vara homogena.
Könsord.
Snart kommer Queerhäxorna och pekar finger.

1 februari 2011, 00:51
Medlem
Var lite mer neutral i din interpunktion tack
Du urskiljer satserna från gruppen

1 februari 2011, 00:58
Medlem
Krigarn skrev:
Om pojkar vill vara pojkar och leka krig och klättra i trän ska de inte hindras av ngn tjatande batikhäxa.

Ingen hindrar pojkar (eller flickor) från att klättra i träd.

Krigarn skrev:
Likhetsfeminism är inte samma sak som jämlikhet, det man sysslar med på aktuellt dagis är att aktivt försöka släta ut könsskillnaderna - vilket är absurt.

Aktuellt dagis försöker inte släta ut könsskillnaderna, de försöker bara uppmuntra barnen att tänka och välja själva.

Krigarn skrev:
Låt barnen göra som de vill

Alltså är du för det som sker på aktuellt dagis.

Krigarn skrev:
majoriteten är iaf inte queer.

Att exempelvis som flicka vilja köra rally, trots att det är en ytterst mansdominerad bransch, är inte att vara queer. Tycker du att kvinnor som väljer mansdominerade yrken får skylla sig själva om de trakasseras?

Majoriteten är också NT: Betyder det att du tycker att alla aspergare ska pressas in i NT-formen, vare sig de vill/kan eller inte?

Krigarn skrev:
Låt män vara män och kvinnor kvinnor, alla behöver inte göra samma saker och se likadana ut.

Nej, exakt, alla behöver inte göra samma saker och se likadana ut. Det är ju just detta som uppmuntras på aktuellt dagis.

1 februari 2011, 16:48
Medlem
Schueberird skrev:
Aktuellt dagis försöker inte släta ut könsskillnaderna, de försöker bara uppmuntra barnen att tänka och välja själva.
Att dölja de skillnader som finns och släta över, ger signaler om att det är en dålig sak att sticka ut.

Schueberird skrev:
Nej, exakt, alla behöver inte göra samma saker och se likadana ut. Det är ju just detta som uppmuntras på aktuellt dagis.
Det vore roligt om du har rätt här.
Jag känner dock på mig att de tvingar alla att vara stöpta i samma form.

1 februari 2011, 16:57
Medlem
Ufo skrev:
Det vore roligt om du har rätt här.
Jag känner dock på mig att de tvingar alla att vara stöpta i samma form.

Det är kanske det som är problemet med hela den här debatten, det vill säga att vi alla försöker tolka begränsad andrahandsinformation: Ingen vet ju egentligen exakt vad som försiggår på det där dagiset.

4 februari 2011, 21:52
Ny tråd Svara på tråd  [ 65 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Som gäst saknar du privilegier.