Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Transa funderingar 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Transa funderingar
Jag har funderat en del över det här med transor eller rättare sagt transsexuella.
Hur skulle ni reagera om ni träffade någon och blev kära, och den personen hade
bytt kön(och talade om det tidigt)?
Jag har kommit fram till att det skulle inte göra mig nåt för det skulle ju vara samma
tjej jag blev kär i iaf, det var ju bara det att hon blev född i fel kropp, hur tänker ni?

30 januari 2011, 13:33
Medlem
Inlägg Re: Transa funderingar
Jag skulle ha svårt att acceptera det. Skulle se en man som opererat sig att se ut som en tjej. Är tveksam till om folk verkligen föds i en kropp med fel kön, tror snarare det handlar om psykiska problem med könsidentiteten och i viss mån ett mode-fenomen.

30 januari 2011, 13:46
Medlem
-Aldrig i livet.

30 januari 2011, 14:36
Medlem
moggy skrev:
Jag skulle ha svårt att acceptera det. Skulle se en man som opererat sig att se ut som en tjej. Är tveksam till om folk verkligen föds i en kropp med fel kön, tror snarare det handlar om psykiska problem med könsidentiteten och i viss mån ett mode-fenomen.

Här har du fel, transsexualitet är ett faktum.

30 januari 2011, 14:37
Medlem
Jag skulle ha svårt att acceptera det hos en partner.
Men å andra sidan är kärleken blind, är man kär så är man.

30 januari 2011, 14:49
Medlem
moggy skrev:

Det har väl forskats i det där?
Har för mig att det handlar om vilka "hormonduschar" (i brist på bättre ord) fostret får i mammans mage under de olika utvecklingsfaserna osv.

Och så finns det ju bevisligen hermafroditer.

Jag jobbade en gång ihop med en man som tänkte genomföra könsbyte. Han var ganska storväxt men något år senare såg jag honom igen, då hade han antingen påbörjat sin förvandling rent hormonellt eller också gjort ett bra jobb med frisyr och sminkning för han var nu än hon. Fortfarande storväxt men ändå.

Bara för att man själv inte skulle kunna tänka sig att bli förälskad i någon som bytt kön så finns det alltid tillräckligt storhjärtade individer som kan det.
Det är väl tur!

För min egen del har det aldrig varit aktuellt vad jag vet, så kan inte uttala mig.
Men jag blir definitivt kär i en personlighet, inte i ett utseende eller könstillhörighet.

30 januari 2011, 15:08
Medlem
Ett problem är ju också att det görs så bra nu, så skulle "hon" istället ljuga
och säga att hon inte kunde få barn så skulle ni inte märka någon skillnad!
För inte kollar ni väl personnr. på tjejerna grabbar ;)
Det har aldrig varit aktuellt för mig heller jag leker bara med tanken att
hamna i den situationen.

30 januari 2011, 21:57
Medlem
Det var nu mer än tio år sedan som jag var kär i någon, så jag vet inte längre om jag ens kan bli kär i någon alls - transa eller inte transa.

31 januari 2011, 18:30
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Ett problem är ju också att det görs så bra nu, så skulle "hon" istället ljuga
och säga att hon inte kunde få barn så skulle ni inte märka någon skillnad!
För inte kollar ni väl personnr. på tjejerna grabbar ;)
Det har aldrig varit aktuellt för mig heller jag leker bara med tanken att
hamna i den situationen.

Du kan få byta personnummer om du byter kön, men då måste du sterilisera dig. You never know Ron!

Jag själv är inte ens säker på att min pappa är min egentliga pappa. Inte för att det har nåt att göra med transor, men.

31 januari 2011, 22:10
Medlem
Va lömskt, det visste jag inteBild

31 januari 2011, 22:30
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.