Ny tråd Svara på tråd  [ 92 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Nästa
Varför påstås det ständigt att alla egentligen vill jobba? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Varför påstås det ständigt att alla egentligen vill jobba?
Jag är inte intresserad av att jobba gratis. Frågan är varför Fårrden blir så uppjagad över det.

29 januari 2011, 22:30
Medlem
ford skrev:
provocerad av arbetskygga latmaskar/bekvämlighetsnissar?
Idioti
Att inte vilja arbeta är ett symptom.
Vänd på frågan istället. Vilka vill inte ha de pengar ett arbete medför?
Varför väljer en del bort det? Kan du fatta att det helt enkelt inte är möjligt för en del att vistas på de arbetsplatser som finns i dagens samhälle.

29 januari 2011, 22:32
Medlem
Krigarn skrev:
Jag är inte intresserad av att jobba gratis. Frågan är varför Fårrden blir så uppjagad över det.

+1

Och jag utvecklar det gärna så här.
Om jag jobbar 10 timmar i veckan så minskar min sjukpenning så jag i slutänden ekonomiskt förlorar på att jobba.
Varför skall jag jobba och förlora på det och samtidigt göra en annan människa arbetslös?

29 januari 2011, 22:35
Medlem
Enögd ford, trasigt lyse?

30 januari 2011, 00:11
Medlem
Krigarn skrev:

Det förstår jag, men du uttrycker dig som om du hade haft en negativ attityd till arbete överhuvudtaget. Jag kan inte ta ansvar för om du inte begripr hur sånt som du skriver uppfattas.

30 januari 2011, 12:30
Medlem
Ufo skrev:
ford skrev:
provocerad av arbetskygga latmaskar/bekvämlighetsnissar?
Idioti
Att inte vilja arbeta är ett symptom.
Vänd på frågan istället. Vilka vill inte ha de pengar ett arbete medför?
Varför väljer en del bort det? Kan du fatta att det helt enkelt inte är möjligt för en del att vistas på de arbetsplatser som finns i dagens samhälle.

Har du läst mina inlägg i denna tråd där jag själv skriver att vi har ett sjukt arbetsliv som ställer orealistiska krav på många individer, så hade du fattat att jag mycket väl begriper att det inte är möjligt för en del att vistas på de arbetsplatser som finns i dagens samhälle.

Här skriver folk dock rent ut att de inte vill jobba, inte att de är förbannade på ett arbetsliv som tvingar ut dem i sjukersättning på grund av orealistiska krav på dagens skruvade arbetsplatser. Det är en jävla skillnad.

Bara namnet på denna tråd säger väl allt? :roll:

30 januari 2011, 12:38
Medlem
Krigarn skrev:
Det där är bara dina projektioner gentemot mig och inte någon allmän sanning. Och jag tycker fortfarande inte att stekare och rikt folk skulle vara tuffare än andra, snarare tvärtom.
Skrytbilar intresserar mig inte. Kör du förbi med en Porsche är det troligt att jag inte ens lägger märke till det.

Jag har inte heller sagt att mina ideal skulle vara att vara en idiot som jobbar dygnet runt för att kunna tjäna en massa pengar som man aldrig hinner ha någon glädje av, eftersom man jämnt jobbar.
Du verkar dock ha som mål i livet att vara så macho som det överhuvudtaget är möjligt och de flesta andra av din sort brukar förutom att supa, röka, ragga, bygga muskler och alfahana sig på krogen även jobba som fan och spänna sig med hur mycket de jobbar, hur mycket pengar de drar in och hur jävliga de är mot sina idioter till chefer, ifall de inte är egna företagare (företrädesvis inom olika sorters byggrelaterad verksamhet).

Det enda jag säger är att om du fullt ut vill fylla denna mall så måste du även involvera den där "jobba hårt, bli rikast på kyrkogården-" biten, inklusive att vara jobbig mot chefen och pressa honom på diverse olika fördelar. Dessutom brukar de flesta andra spännbögar med alfahane ambitioner även vara starkt positiva till att göra lumpen, företrädesvis som fallskärsmjägare/dyl för att visa hur tuffa dom är.

-Som sagt, detta är inte min uppfattning kring hur idealpersonen av manligt kön skall vara, men en listning av traditionella machobeteenden. Vill du uppfylla hela machomyten har du alltså en del bitar att komplettera med.

30 januari 2011, 12:49
Medlem
ford skrev:
Det handlar inte om avundsjuka, utan om att känna sig provocerad av folk som inte vill dra sitt strå till stacken, utan hellre åker snålskjuts på andra, då man själv fått lära sig att göra rätt för sig ända sen barnsben, alltid har arbetat när man haft möjlighet och t.o.m. behållit sitt gamla jobb och knegat 70-80% medan man pluggat, inte för att man alltid tyckt det varit kul att jobba utan därför att man har viljat klara sin försörjining och göra rätt för sig.

Men det låter ändå som en; De får slippa men inte jag minsann-situation. Sprungen ur avundsjuka. De slipper men inte du.

ford skrev:
-Kan du då förstå att det sticker i ögat på en när vissa säger att dom inte har något intresse av att arbeta, vilket är en helt annan sak än att säga att man inte klarar av att arbeta eller att man inte lyckas få något jobb?

Jag är fortfarande inne på min teori att det bara är en image att säga att man inte vill jobba. Det finns mer under ytan. Exempelvis total social och organisatorisk inkapabilitet? Vilket gör att man inte klarar några som helst jobb.

Aspergare må vara dåliga på att ljuga, men undanhålla sanningen, det kan de. Guldhamsters sanning är inte svårgreppad, han förklarar ju klart och tydligt. Krigarn är mer hemlig, vad är grejen där, det är jag inte 100% säker på. Men jag tror inte det rör sig om ett trotssyndrom och en arbetsvägran.

Jag kan nog ärligt säga att jag inte heller ville jobba när det begav sig. Men jag är en lättstyrd mupp. Ser samhället ut så att man tjänar pengar genom arbete - ja då försöker jag med det. Funderar inte ens över alternativ. Det var en tant på AF som sade att jag borde uppsöka psykiatrin. Jag fattade inte att jag var sjuk. Andra Aspergare verkar förstå så mycklet mer av världen än vad jag gör. Jag greppar fortfarande inte hur du vaskar fram de parasiter du säger dig se.

30 januari 2011, 13:26
Medlem
Machomallen får stå för dig, Ford. Det är din uppfattning om mig och inte ngn sanning. Projicering igen.

30 januari 2011, 13:41
Medlem
Krigarn skrev:
Machomallen får stå för dig, Ford. Det är din uppfattning om mig och inte ngn sanning. Projicering igen.
Kom igen krigarn erkänn nu.
Visst är det macho att citera Strindberg. :mrgreen:

30 januari 2011, 15:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 92 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.