Re: Varför påstås det ständigt att alla egentligen vill jobba?
Jag har inte heller sagt att mina ideal skulle vara att vara en idiot som jobbar dygnet runt för att kunna tjäna en massa pengar som man aldrig hinner ha någon glädje av, eftersom man jämnt jobbar.
Du verkar dock ha som mål i livet att vara så macho som det överhuvudtaget är möjligt och de flesta andra av din sort brukar förutom att supa, röka, ragga, bygga muskler och alfahana sig på krogen även jobba som fan och spänna sig med hur mycket de jobbar, hur mycket pengar de drar in och hur jävliga de är mot sina idioter till chefer, ifall de inte är egna företagare (företrädesvis inom olika sorters byggrelaterad verksamhet).
Det enda jag säger är att om du fullt ut vill fylla denna mall så måste du även involvera den där "jobba hårt, bli rikast på kyrkogården-" biten, inklusive att vara jobbig mot chefen och pressa honom på diverse olika fördelar. Dessutom brukar de flesta andra spännbögar med alfahane ambitioner även vara starkt positiva till att göra lumpen, företrädesvis som fallskärsmjägare/dyl för att visa hur tuffa dom är.
-Som sagt, detta är inte min uppfattning kring hur idealpersonen av manligt kön skall vara, men en listning av traditionella machobeteenden. Vill du uppfylla hela machomyten har du alltså en del bitar att komplettera med.