Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Krigarn
Medlem
|
Re: Dedikera en bild
Spelar du ukulele under bolltäcket och motionerar i bollhavet på fritiden?
|
28 januari 2011, 00:13 |
|
|
Axolotl
Medlem
|
Jag har umgåtts med nazister och det vanligaste är att de är ganska homofobiska faktiskt. Det fans tyska generaler som var judar, det innebär säkert att judeförföljelsen var så ensidig den heller. Jag är väldigt kunnig på området. Jättekunnig. Jag har typ hundra böcker om Andra världskriget och Hitler. Är det någon som vill diskutera vapen som användes under andra världskriget till exempel? Visste ni till exempel att tyskarna tillverkade skaftgranater i betong i slutet av kriget? Jag sitter på tusentals fascinerande och nyttiga fakta om andra världskriget.
|
28 januari 2011, 12:59 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Att du hängt upp dig på det där med homosexuella tyder hursomhelst på att du saknar kunskap vad gäller historien kring både SA och SS, och tysk "militant" gaykultur i allmänhet (vilken existerade innan nazismen).
|
28 januari 2011, 13:08 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Jag har aldrig varit på ett dagcenter, men du tycks veta en hel del om det. Kan du inte berätta mer för oss andra?
|
28 januari 2011, 17:28 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Jag är bara så _trött_ på att se aspergare som blivit handikappifierade och funnit sig i en värld av habilitering, kontaktpersoner, bolltäcken och överförmynderi. En del har blivit så handikappifierade att allt som återstår i deras personlighet är mjäkighet. Jag säger inte att du är sån, men jag antar att jag behövde få ur mig detta.
Omsorgsbranschen är en BRANSCH och de som jobbar med aspergare i det dagliga VILL att vi ska vara osjälvständiga och muppiga så att vi passar in i deras mallar och system. Lugna och fogliga skall vi vara.
|
28 januari 2011, 17:33 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Det är alltid trevligt att kunna vara behjälplig Jo, jag har också, till viss del åtminstone, märkt av hur en del som vill "hjälpa" behandlar aspergare som mindre vetande. Jag har sagt upp bekantskapen med 1 typisk tant och har inte längre mycket kontakt med "habiliteringen" i övrigt heller, men jag har nog ändå sluppit ifrån de värsta fallen av tantsjukan: En del av dem går faktiskt att snacka med på en jämlik nivå. Dock vet jag inte riktigt vad dagcenter har med din aversion mot allt vad feminism heter, eftersom du verkar se rött varje gång det nämns!?
|
28 januari 2011, 17:43 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Håller med om detta men jag anser inte att det enda alternativet till detta överförmynderi är att överbevisa samhället genom att spela och vinna på dess egen hemmaplan. Man kan också vara en rebell och verklig outsider rakt igenom. Den som inkräktar i mitt kungadöme dör helt enkelt.
|
28 januari 2011, 17:48 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Det jag är emot är inte jämlikhet utan likhetsfeminismen, unisexidealet och iden att män och kvinnor fungerar likadant och att alla skillnader beror på miljö och uppfostran.
Står detta klart eller behöver jag utvidga det? Ställ preciserade frågor isf.
|
28 januari 2011, 17:53 |
|
|
Axolotl
Medlem
|
Ja det existerade judar innan,under och efter nazismen i tyskland också. Fantastisk argumentering.
|
29 januari 2011, 20:21 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Vad är då din poäng med att hela tiden återkomma till homoförintelsen när du är medveten om att SA och även SS hade många homosexuella som det sågs genom fingrarna med? Ska jag tolka det som någon principiell PK-grej, typ det gamla " du skulle inte tillåtits existera i en totalitär stat" som SO-lärare på mellanstadiet kör med om någon elev hyllar nazismen? Det om något är ett icke-argument. Du fortsätter att sänka dig själv i varje diskussion du försöker trolla.
|
29 januari 2011, 20:35 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|