Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Krigarn skrev:
Ja där förstår man sig på smaker. Thairestauranger är en helt annan grej än dessa sunkiga kinahak med fyla små lättel, allt draperat i stabbig frityrsmet.

Jag kan bara hålla med. Thairestauranger håller en både jämnare och högre kvalitet än Kinarestauranger. De sistnämnda kan i och för sig ha bättre grejer än just "fyla små lättel", men det gäller att ha tur och hitta dem i menyn och hitta rätt restaurang.

28 januari 2011, 19:01
Medlem
Vad är lättel? Försöker han skriva lättöl?

28 januari 2011, 20:12
Medlem
-Rätter. Fyla små lättel. Har du aldrig varit på kinakrog människa?

28 januari 2011, 20:18
Medlem
Jaha! Haha, nu förstår jag förstås. Och nej, jag går inte utomhus så ofta. Bor du i Stockholm Krigarn? Jag skulle vilja gå och klubba med någon.

28 januari 2011, 20:20
Medlem
Tyvärr bor jag inte i Stan men annars hade jag varit på. Vad är du för en förresten? Man, kvinna, ålder?
Du kan svara i pm om du har lust.

28 januari 2011, 20:23
Medlem
Jag är en kille/man i mitten av 20-årsåldern. Du skulle kanske inte tycka om mig, men vad fan gör det för skillnad. Var lite solidarisk :D

Synd att du inte bor i Stockholm. Du är ju en känd profil på AspergerForum, det är lite mer förtroendeingivande för att det skulle fungera. Vill inte gå med vem som helst.

28 januari 2011, 20:28
Medlem
Kolla PM Krigarn!

28 januari 2011, 21:00
Medlem
Eftersom jag ändå inte kan jobba med Projektet nu, så utnyttjar jag tiden till att baka istället:
Igår blev det nötkolakakor igen (samma sort som tidigare). Idag ska jag baka hamburgerbröd till kvällens bullbiffsmiddag och förbereda morgondagens limpor genom att koka ihop en gröt, vilken sedan ska vila över natten. Imorgon blir det sedan alltså 2 grötlimpor.

29 januari 2011, 18:37
Medlem
Jag försökte precis improvisera fram finska köttpiroger, liknande dem som vi köpte med oss till båten men det blev inte alls likt.
De görs med någon sorts frasig pajdeg och inte smördeg som jag fick för mig.

Nu har jag fyra plommonttårtor i ugnen till efterrätt.

29 januari 2011, 20:48
Medlem
Härlig middag, tonfisk på burk i olja wasa sport nedsköljes med treo comp
Efterrätt, Blåmögel ost(dansk) söta kex och Brie, mogen och fin, med iktorivil
Skulle velat skölja ned med lit spanskt rödvin men tror inte det passar in ;)

31 januari 2011, 20:48
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.