Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Kina har visioner 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Kina har visioner
Det här känns som någonting Hitler, eller jag, hade kunnat göra. Jag blir bara mer och mer imponerad av Kina. Vill nästan flytta dit, men tyvärr kan jag inte kinesiska. Vet inte om jag orkar lära mig det, lite drygt 2000 tecken i japanskan var tillräckligt. 3-4000 till minimum + ett helt nytt språk känns drygt när jag inte ens är flytande på japanska än.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8469889.ab

27 januari 2011, 02:30
Medlem
Inlägg Re: Kina har visioner
Varför skulle Kineserna vilja ta hand om dig?
I Kina får man arbeta hårt.
Är du megalomanisk statsplanerare?
Hitler byggde mest grushögar har jag för mig och en del bunkrar som också blev grus så småningom.
Ska du och Hitler stå för produktionen av fyllnadsmassor?

27 januari 2011, 15:27
Medlem
Google[Bot] skrev:
Varför skulle Kineserna vilja ta hand om dig?
I Kina får man arbeta hårt.
Är du megalomanisk statsplanerare?
Hitler byggde mest grushögar har jag för mig och en del bunkrar som också blev grus så småningom.
Ska du och Hitler stå för produktionen av fyllnadsmassor?

Tempelhof står fortfarande kvar så vitt jag vet, liksom en rad andra byggnader som Hitler var inblandad i. Jag föreslår också att du, innan du uttalar dig, kollar upp hur billigt det faktiskt är för en västerlänning att leva i Kina.

27 januari 2011, 16:26
Medlem
Du bör också kolla upp hur mycket Kineserna älskar oss... egentligen.
Jag känner till Tempelhof.
Men det blev mest grus.

28 januari 2011, 12:48
Medlem
Google[Bot] skrev:
Du bör också kolla upp hur mycket Kineserna älskar oss... egentligen.
Jag känner till Tempelhof.
Men det blev mest grus.

Att ändra sina påståenden i efterhand är alltid enkelt. Kommentaren "Du bör också kolla upp hur mycket Kineserna älskar oss... egentligen." bör du utveckla lite mer om du vill att någon ska ta den på allvar. Annars är du inte bättre än ett dåligt dussintroll. Hittills har du inte gjort annat än felaktiga, svepande påståenden vad gäller arbete i Kina, Hitlers byggprojekt (föreslår att du reser till München, jag har varit där) och kinesisk rasism.

28 januari 2011, 13:20
Medlem
Kina? Jag som trodde att Guldhamstern inte gillade kollektiva lösningar..

28 januari 2011, 17:46
Medlem
Krigarn skrev:
Kina? Jag som trodde att Guldhamstern inte gillade kollektiva lösningar..

I Kina är klasskillnaderna och individualismen större än i många västerländer. Detta har poängterats dels av kineser själva, journalister och folk som studerat eller arbetat i Kina. Man ska inte stirra sig blind på att landet är auktoritärt styrt av ett kommunistparti, vilket förvisso inte är någonting negativt. Kina är idag det land som ligger närmast de ekonomiska modeller som var i bruk i Nazi-Tyskland och Mussolini-Italien. Just därför som det är möjligt att ha både ett samhälle av individualister och samtidigt utföra storskalig stadsplanering dikterad uppifrån.

Jag gillar Kina och östasien av många anledningar. Erkänner dock att irreguljära personer kan ha det svårt där. I Japan är det dock värre. Det landet har världens högsta andel psykplatser i förhållande till befolkningen. De som inte passar in göms helt enkelt undan. Man använder mentalsjukhus som "uppfostringsanstalter" för den statistiskt sett ganska stora andelen av människor på autismspektrumet. Ungefär som tanternas maktutövande via myndigheterna fungerar i Sverige men värre. Det är iofs detta som bidrar till dessa länders charm, kanske Japan i högre grad än Kina. Det är dessa galna outsiders som i mångt och mycket berikat kulturen.

28 januari 2011, 18:06
Medlem
Bild

28 januari 2011, 21:07
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Bild

Roligt och sant. Jag tycker det är kul att de vita grisarna snart blivit andra klassens världsmedborgare.

28 januari 2011, 22:01
Medlem
Fy vilken hemsk ide 4,5 ggr Sveriges befolkning i en enda stad.
Jag vantrivs i min stad på 20000 i befolkning.

Skogen o vildmarken nästa.

30 januari 2011, 15:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.