Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
CodeRedAlert
Medlem
|
Re: Mattråd!
Jag har inte lärt mig och kommer aldrig lära mig att använda ätpinnar. Däremot ska man placera sina bestick klockan fem när man är klar. Mycket intressant va? Vad har ni ätit idag?
|
18 januari 2011, 20:07 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Idag blev det jätteenkla kokoskakor: 100 g flytande margarin 4 msk socker 100 g vetemjöl 1½ dl kokosflingor Rör ihop allt i en bunke och klicka ut på bakpappersklädd plåt och grädda 10-15 minuter i 175 graders ugnsvärme.
|
22 januari 2011, 22:55 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Idag blev det en långpanna 2dl rågsikt 4dl vetemjöl ½dl krossat linfrö En banan 3 ägg 12dl mjölk salt svartpeppar Blandas väl, och gräddas i ugn 20 min i 200 grader.
Men tyvärr så var gurkmejan slut så ungarna gav faan i att äta idag.
|
23 januari 2011, 22:57 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Här har det inte hänt något särskilt spännande på matfronten på sistone: Jag kokar och äter mest köttfärssås och spaghetti - andra saker prioriteras.
|
24 januari 2011, 02:53 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Eftersom ingen vågar gissa, så får jag väl föregå med gott exempel: Kokar du knark?
|
24 januari 2011, 05:16 |
|
|
Flia
Medlem
|
Kokar liten matta (saknar fortfarande matt-råd) ?
|
24 januari 2011, 14:15 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
|
24 januari 2011, 14:58 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Jag har hört att man ska föra ihop besticken för att visa att man är färdigäten, men inte att man även ska placera dem vid sisådär femsnåret. Är det något som gäller allmänt eller på just sushiställen? Kan det ha att göra med att servitrisören då lättare kan greppa besticken (så att de inte faller av tallriken under transporten till köket) med höger hand. Som vänsterhänt har jag vanan att alltid lägga mina bestick på vänster sida (klockan nio), men det kanske är något som det svärs osande eder över bland serveringspersonalen!?
|
24 januari 2011, 16:36 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Låter plausibelt. Klockan nio borde ju ge OB-tillägg för en vanlig högerhänt.
|
24 januari 2011, 17:34 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Äh, restaurangen borde se att jag är vänsterhänt och skicka in en vänsterhänt serveringsperson - lite sörviss ska man väl kunna kräva
|
24 januari 2011, 18:12 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|