Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag skippar vindbron och bygger en lång separat valvbro istället och ett torn med gallergrindar i direkt anslutning till klostrets yttre mur med ingång innanför murarna. Det blir bättre så.


17 januari 2011, 18:34
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag måste ha passerat någon hittills okänd gräns när jag byggde valvbron för nu händer det konstiga saker. Jag får nog försöka göra bron mindre eller bygga om den på annat sätt.


17 januari 2011, 19:57
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det var några överlappande byggblock i form av smala kilar som konstrade och efter att jag byggt bort överlappningen löste det sig.


17 januari 2011, 21:03
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
De senaste dagarna har jag:
[*]byggt små tak på den yttre klostermuren för att förhindra att spelaren klättrar upp på den och ser mer än vad som är hälsosamt
[*]vådpassat alla tak
[*]byggt om den gamla matsalen till munkceller, den gamla matsalen var tidigare placerad ovanpå köket
[*]byggt om en annan del bredvid köket till den nya matsalen (egentligen två: en för noviserna och en för munkarna), vilket förenklar serveringen
[*]byggt grovkök
[*]fixat så att alla lätt kan ta sig till matsal och kök
[*]byggt tjockare vägg bakom och under nedslagsplatsen för att förhindra eventuellt bajsläckage vid kraftiga regn.


21 januari 2011, 23:45
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Sedan i fredags har jag framförallt byggt balkonger, eldstäder, bortglömda trappor och en vedlucka plus dito ränna. Ett av rummen i källaren blir vedförråd och det som tidigare var sakristian blir eldningsrum med två eldstäder i vardera änden och värme- och rökkanaler upp till yttre taket för uppvärmning av studiesalarna. Det rum som nu är sakristia blir bara indirekt uppvärmt (eftersom det ligger bredvid eldningsrummet).


24 januari 2011, 04:46
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Hur detaljerad blir floran? Ska du läsa på om botanik? <3


24 januari 2011, 20:23
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Den blir nog inte mer avancerad än det som redan finns i originalspelet.


24 januari 2011, 20:50
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det lär inte bli något gjort på några veckor :x :cry:


27 januari 2011, 17:03
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Du kan alltid bota din abstinens genom att lajva Thief hemma :D

Vi kan googla och försöka göra pilbågar tillsammans. Allvarligt talat, jag kan gå ut i skogen och fota och lägga upp


27 januari 2011, 17:47
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Just nu vill jag bara forsätta bygga på mitt kloster.

Det vore dock kul att se vad du kan bygga ihop för grejer.


27 januari 2011, 18:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.