Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Hur många vargar för mycket kommer att skjutas, tror ni? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Hur många vargar för mycket kommer att skjutas, tror ni?
Timeless skrev:
liknar invandringsdebatten på något sätt.

Okej, någon annan hade redan nämnt den parallellen. Då talar jag om att den slog även mig.

19 december 2010, 02:58
Medlem
Hittade en "infosida" om vargen när jag sökte på ordet "djurskydd" @google. Bra sida tills jag kom till kommentarerna, oxå här många likheter:
Citera:
Vargen måste jagas för att få tillbaka sin naturliga skygghet för människan.Det beteende som nu visas av många vargar är inte bra,vi har kunnat följa hur vargen i Blekinge/Småland rivit över 40 får samt rört sig inne i samhällen mitt på dagen.Detta är inget normalt beteende för en varg.Tycker också att beslut om vargjakt skall tas på regional nivå,Sverigedemokraternas motto är trygghet och tradition, det skall vi också kunna erbjuda våra väljare i Värmland o Dalarna som har stora problem med vargstammen.Det skall inga stockholmare sitta och bestämma om.
Magnus SD/Bromölla
Citera:
Mats SD/Östra göinge 28 augusti, 2009 6:02

Lite komentarer till texten ovan
Tror ej att vargen invandrade från Finland,skulle vara högst osanolikt att dom helt osynligt skulle kunna ta sig från norra sverige till Värmland och Dalarna utan att några sett dom under den resan.
Skulle rekomendera Robert Stenkvist att läsa boken Vargmannens Testamente där står tydligt hur vargen kunde etablera sig i dessa områden samt vad vi skattebetale får betala årligen för dessa odjur(tror det var 63Miljoner årligen).För övrigt håller jag med dig Magnus,men vill kanske gå ett steg längre,om vi nu nödvändigtvis ska ha dessa odjur,sätt dom i nationalparkerna i norr,kommer dom utanför dessa skjut dom
http://www.sddjurskydd.se/2009/07/vargen-–-fiende-eller-van/

20 december 2010, 00:42
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/sverige/eu-ifragasatter-sveriges-vargpolitik
Citera:
EU-kommissionen fortsätter att ifrågasätta den svenska vargpolitiken. Miljökommissionären Janez Potocnik skriver i ett brev till miljöminister Andreas Carlgren att "flera aspekter av den svenska vargpolitiken reser allvarliga frågor".
Med lite tur kan EU rädda våra vargar.

23 december 2010, 20:05
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/1.2287442/hemliga-natverk-och-mordhot-snart-dags-for-vargjaktenJaha imorgon bär det iväg.

14 januari 2011, 02:07
Medlem
Citat som seglar runt på webben: "Inaveln verkar vara mer utbredd bland jägarna än hos vargarna..."

15 januari 2011, 23:05
Medlem
Önskar jag kunde göra något för att skydda vargarna, eller åtminstone straffa jägarna.

16 januari 2011, 21:46
Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Som gäst saknar du privilegier.