Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Mattråd!
Jag brukar mikra en laxfilé på medeleffekt 2 minuter och sedan mosa ihop den med keso och kalles kaviar. Eventuellt kan man blanda i lite tärnad tomat för att göra det hela mindre kompakt. Skär bort kärnhusen så blir det mindre vattnigt. Här är ena hälften av dem: Den andra hälften får ni inte se, eftersom jag tycks ha förlagt mitt gastroskop. Om ni väntar ett tag, så kan ni dock få se den i processad form. Vi vånt ze matporr! Sofort! Vad håller jag på med här, månntro:
|
15 januari 2011, 03:28 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Ni får låtsas att ni inte ser hälften av kakorna på bilden - annars går min poäng förlorad. Jag åt dock faktiskt upp hälften av kakorna ganska snabbt. De rivna apelsinskalen i kolafyllningen var en höjdare
|
15 januari 2011, 03:38 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Åh, jag önskar jag orkade baka kakor. Vore så kul att få bjuda de få människor jag känner på något jag bakat själv. antikropp är duktig på att sluka sådant. Ibland köper jag hem kakor för att ha hemma ifall någon dyker upp. Om antikropp, min ledsagare, datorsupport och ende vän är här kan man höra från köket, tänk er ett stockholmsmods: Men duua, du hå ju värsta gogrejerna hääära jue! *prassel*. Öh, få man tååa ellurr? *crunch* *crunch*. Tänk om han skulle hitta ett fat med hembakta kakor, han skulle nog svimma då! Sorry folks, jag åt upp keson, får bli matporr när jag köper hem en ny burk .*Lägger apelsinskal i kola i minnesbanken. I kolan, höhö.
|
15 januari 2011, 04:15 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Av någon anledning läser jag det där med något slags göteborgsk brytning Menar du alltså att min mycket dominanta tyska inte hjälpte!?
|
15 januari 2011, 04:24 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Ja det är svårt att omsätta språk i text. Speciellt långsamma rullande r. Man får låta maten tysta mun och fingrar! Und ja, ja.
|
15 januari 2011, 04:49 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
keso + hackat ägg + persilja keso + kaviar (romsorten) + tärnad gurka + dill + lite skånsk senap
|
15 januari 2011, 17:54 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Schlutt
|
17 januari 2011, 02:21 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Jag funderar på att utföra vederstyggliga experiment på min egen kropp: Jag har alltid haft lågt blodtryck och lakrits i tillräcklig mängd ska tydligen kunna verka blodtryckshöjande, så därför tänkte jag börja äta lakrits regelbundet för att se vad som händer. Egentligen borde jag väl mäta blodtrycket, men jag kommer bara iaktta eventuella konsekvenser av ett högre blodtryck. Ett stort lakritsintag kan dock även hämma upptaget av zink. Zink är bland annat bra för spermieproduktionen - enligt vad jag har läst. Jag får kanske äta mer bönor (rika på zink) samtidigt.
|
18 januari 2011, 00:14 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Bönor innehåller rätt mycket östrogen, har jag för mig. Speciellt adzukibönor.
|
18 januari 2011, 13:44 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Dagens lunch: Vi kan väl låtsas att det är egenhändigt gjord sushi? Vi försökte göra egna rullar och klunsar en gång men det blev så där. Smaken var ju god men formen höll inte. Här äter jag 8 bitars med avocado/lax vilket jag alltid gör. Sambon körde med shogun (rätt stavat?). Gott var det!
|
18 januari 2011, 19:43 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|