Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Plüs eins på wasabin där.

Devildriver visade sig snabbt vara en riktigt trevlig metallorkester, så idag är det Devildriver som gäller i lurarna samtidigt som jag gör kycklingrullader till frukost (i brist på annat).

Dela en klycklingfilé i två skivor och banka ut dem (med handflatan räckte för mig, men så lyssnar jag ju på sådan där arg musik också) under plastfolie:
Bild

Krydda med salvia och lägg på strimlade soltorkade tomater:
Bild

Lägg på en skiva vanlig smörgåsskinka som du råkar ha liggande i kylskåpet:
Bild

Rulla ihop och kom ihåg att det är mer metall att inte använda fjolltandpetare:
Bild

Inse att det nog hade varit smart att använda tandpetare i alla fall när en av rulladerna viker ut sig under bryningen:
Bild

Häll på vitt vin så att det täcker stekpannans botten och låt småkoka tills botten blir synlig igen (överblivet vin används som sky):
Bild

Spartansk frukost med kycklingrullader, vatten och sista biten bröd:
Bild

14 januari 2011, 13:41
Medlem
Till middag blir det repris, men nu med salladsbönor och tomat samt klyftpotatis och att dricka till det blir det Krigarns favorit: lättdryck. En annan skillnad är att jag den här gången tog kanske en tredjedel rött vin till bräseringen, eftersom det vita tog slut och jag hade rött hemma att testa till morgondagens köttfärssås. Jag använder matlagningsvin, men den hugade kan, säkerligen enligt förståsigpåarna med fördel, ersätta med "riktigt" vin.

14 januari 2011, 20:39
Moderator
... och den säger "förståsigpåarna" i icke-första person... :shock:

14 januari 2011, 21:34
Medlem
Jag glömde skriva att jag den här gången fäste ihop rullarna med tandpetare, vis som jag är av erfarenheten, och skippade de soltorkade tomaterna.

Just nu sitter jag och dreglar lite över dessa:
http://arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15252
Tyvärr har jag ingen grädde hemma, men visst går det att använda mjölk och lite flytande margarin istället? Ja, det går säkert! :mrgreen:

14 januari 2011, 21:48
Medlem
Schueberird skrev:
Tyvärr har jag ingen grädde hemma, men visst går det att använda mjölk och lite flytande margarin istället? Ja, det går säkert! :mrgreen:

Japp, prima virke, sörrö!

15 januari 2011, 01:51
Medlem
Fantastiskt. Bilder på kakorna?. Eller åt du upp dem :P .

Själv ska jag äta lite keso med sked direkt ur burken. Vill ni se? Nä, tänkte väl det.

15 januari 2011, 02:11
Medlem
sugmundfreud skrev:
Fantastiskt. Bilder på kakorna?. Eller åt du upp dem :P .

Själv ska jag äta lite keso med sked direkt ur burken. Vill ni se? Nä, tänkte väl det.

Keso är jävligt bra mat. Blanda met tomatpure och vitlök så är det tamigfan gourmetmat. Men jag vill ändå inte se, tackar som frågar.

15 januari 2011, 02:12
Medlem
Ja keso spöar yoghurt, filmjölk, gröt, frukt och andra former av frukost-mellanmål. Mättar bäst och smakar godast. Och så kan man svälja stora klumpar åt gången, bra för den som gillar att äta snabbt eller har små skedar.

Kanske någon som har någon skojig idé på kesoröra som man kan ha till sallad eller på baguetter? Fetaost och oliver är ju en klassiker - lite trist.

15 januari 2011, 02:20
Medlem
sugmundfreud skrev:
Ja keso spöar yoghurt, filmjölk, gröt, frukt och andra former av frukost-mellanmål. Mättar bäst och smakar godast. Och så kan man svälja stora klumpar åt gången, bra för den som gillar att äta snabbt eller har små skedar.

Kanske någon som har någon skojig idé på kesoröra som man kan ha till sallad eller på baguetter? Fetaost och oliver är ju en klassiker - lite trist.

Addera soltorkade tomater till fetaosten ochj oliverna... Men det kanske du bara glömde nämna. Åt en baguette med nämnda pålägg imorse, det är nog därför jag kommer att tänka på det. Och ja, man tröttnar efter ett tag.

15 januari 2011, 02:23
Medlem
sugmundfreud skrev:
Själv ska jag äta lite keso med sked direkt ur burken. Vill ni se?
Jafaan släng upp riktigt närgångna filmbevis :D

15 januari 2011, 02:25
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.