Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
England vill totalförbjuda nätporr 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg England vill totalförbjuda nätporr
http://www.peppar.fi/article/England-vill-totalforbjuda-natporr/
Citera:
Syftet är att undvika att barn och unga konfronteras med sexuellt material innan de är mogna för det. Under de senaste åren har forskare blivit uppmärksamma på att barn tar någon form av latent skada av att se sexuellt material i ung ålder, men de har inte ännu kunnat sätta fingret på den exakta skadans beskaffenhet.
Vårt föregångsland i yttrandefrihet England har visat vägen till nästa förbud.

Trots att jag inte är konsument av porr så känns det här fel.

14 januari 2011, 18:22
Medlem
Inlägg Re: England vill totalförbjuda nätporr
England begränsar iaf friheten i rätt frågor verkar det som. Porr ska förbjudas. Liksom dokusåpor, kvällstidningar och annat skräp.

14 januari 2011, 18:41
Medlem
Jag tycker det ligger på föräldrars och vuxnas ansvar att se till att barn inte utsätts för olämpliga saker, inte statens.

Vilken typ av porr vill de förbjuda? Våldsporr? Vaniljporr? Mjukporr? Nakenbilder? Teasing? Etc... Hur ska det gå till rent praktiskt? Vad klassar de som porr?

14 januari 2011, 18:48
Moderator
Och varför prioriterar de det med barnargument framför att förbjuda reklam [som kan misstänkas vara] riktad till barn? Och ungdomar för den delen? Finns det något hållbart vetenskapligt material om effekterna av respektive otyg på barnen och de sedermera vuxna?

14 januari 2011, 19:05
Medlem
Guldhamster skrev:
England begränsar iaf friheten i rätt frågor verkar det som.
Friheten skall inte begränsas. Det här är bara ren djävla moralhysteri.

14 januari 2011, 19:13
Medlem
Schueberird skrev:
Jag tycker det ligger på föräldrars och vuxnas ansvar att se till att barn inte utsätts för olämpliga saker, inte statens.

Upp till att barnet är säg...5 så funkar det nog. Sedan är det svårt att vara med överallt i barnens vardag.

Jag trycker att all form av våldsporr kan förbjudas till att börja med. Fast då måste man ju definiera när en handling går över gränsen till våld osv.

14 januari 2011, 21:07
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Upp till att barnet är säg...5 så funkar det nog. Sedan är det svårt att vara med överallt i barnens vardag.
Självklart kan man inte vara med överallt, men barnen är heller inte gjorda av porslin.
Det räcker att föräldrarna stoppar flödet, det är ingen som far illa av ifall någon råkar få syn på "vuxenrelaterat material".
Det finns förövrigt många smidiga lösningar att stoppa införseln.
Vill man göra det ännu lättare att kontrollera flödet så kan de sjösätta ideen med xxx som topdomän.
Men det är klart då går det inte se vilka medborgare som konsumerar porr, varken i kvantitet eller kvalitet.

14 januari 2011, 21:16
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Schueberird skrev:

Jag trycker att all form av våldsporr kan förbjudas till att börja med. Fast då måste man ju definiera när en handling går över gränsen till våld osv.

Aj fan, glömde bort våldsskildringar ovan.

14 januari 2011, 21:36
Medlem
Hur svårt/kostnadseffektivt är det för staten att blockera alla porrsajter?

Å ena sidan vore det förstås mycket intressant att se ett separat samhälle gå igenom en sådan process. Vad skulle man förlora på att använda dem som ett särskilt labb? Å andra sidan

14 januari 2011, 22:00
Medlem
(
dia3 skrev:
Hur svårt/kostnadseffektivt är det för staten att blockera alla porrsajter?

Å ena sidan vore det förstås mycket intressant att se ett separat samhälle gå igenom en sådan process. Vad skulle man förlora på att använda dem som ett särskilt labb? Å andra sidan

Skrev ej färdigt, kommer tyvärr inte ihåg det övriga innehållet. )

15 januari 2011, 05:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.