Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har det varit segt på klosterfronten, men nu är det i alla fall dags för trappor, trappor, trappor.


11 januari 2011, 21:48
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Tre trappor har byggts. En trappa ersattes, efter en del experimenterande, med en stege och så råkade jag bygga fler valv också.


12 januari 2011, 03:18
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Är du spelutvecklare? Det verkar helhjärtat intresse iaf, om du besöker kyrkor.


14 januari 2011, 00:07
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
dia3 skrev:
Är du spelutvecklare?


Inte till professionen (tyvärr), men väl som amatör.

dia3 skrev:
Det verkar helhjärtat intresse iaf


Helhjärtat är det. Jag har alltid gillat bygga saker; som barn byggde jag mycket i papp och nu bygger jag med datorn istället.

dia3 skrev:
om du besöker kyrkor.


Hittills mest modeller av kyrkor, men jo, det blir lätt så: moddning(/spelutveckling) ger en tillfälle att lära om allt möjligt annat än datorer, precis som Zombie skrev tidigare.


14 januari 2011, 02:23
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag blev just påmind om en av Piranesis broar från Josef3s gamla tråd:
viewtopic.php?f=5&t=992
Jag funderar på att bygga något liknande till mitt kloster över den flod som rinner förbi och korsas av den enda vägen som leder till klostret från staden, men jag skippar kanske trappan och ersätter den med en stege och sätter in upphissbara gallergrindar i valvet. Vi får se vad som händer när jag börjar bygga.

Bild


14 januari 2011, 15:14
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Ja, den där fritrappan verkar som en fortifikatoriskt djävligt dum idé. Å andra sidan, vill man verkligen försvara sig bygger man en vindbro, så tornet är väl mest en förvuxen grind trots sina tinnar.


14 januari 2011, 15:54
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag misstänker att Piranesi mest tyckte att tornet var coolt, men att det saknar egentlig funktion, annat än utseendemässigt. Bron i sig kan också tyckas onödigt pampig (jämför till exempel med de, till synes, små människofigurerna nedanför). Ett torn kan dock förstås skänka bågskyttar ett visst överläge om nu bron skulle vara värd att försvara. För den som skulle vilja förskansa sig finns det säkerligen bättre alternativ än just detta torn, men en stege är hursomhelst något lättare att ta bort än en trappa.

En vindbro var förresten en bra idé: Det får nog bli en sådan jämte tornet och så får jag se hur mycket det blir kvar av bron.


14 januari 2011, 17:01
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Bågskyttar kan förresten dra nytta av tinnarna och utrymmena mellan dem.


14 januari 2011, 17:05
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Ja, det var sådant man brukade ha tinnar till... :idea:

Finns också breda tinnar med skottslitsar i som skyddar även skjutande skytt, samtidigt som man fortfarande kan titta fram mellan tinnarna för utkik.


14 januari 2011, 17:23
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Förutom att bygga trappor, så funderar på jag just nu på bestraffningar och allmän disciplin. De flesta brott bestraffas med prygel. Grova brott med döden (kroppen kastas ut till vargarna). Noviserna kan tänkas behöva pryglas regelbundet för att härdas.


16 januari 2011, 15:23
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron