Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Bara ett klargörande:
Buttcleavage har alltså inte med mängden hull att göra utan bara med hur man bär sina byxor, det vill säga nedhasade så att en del av skinkspringan syns. Buttcleavage kan också uppstå om man böjer sig fram med alltför lågt skurna byxor på sig.


9 november 2010, 23:05
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag tränade ben igår och har brutal träningsvärk i gluteus maximus och lite i vänster quadriceps.

Jag kör oftast hederlig discoträning alltså inte så mycket underkropp eftersom att jag skadade benet och mitt vänstra ben blev rejält demolerat och jag har rejält dålig balans och styrka på vänster benet och kan inte köra tunga basövningar som marklyft och knäböj eftersom benet bara viker sig helt plötsligt utan förvarning ibland.Det är inte så roligt att träna benen med de förutsättningarna.
Men nu ska jag satsa rejält på att träna benen framöver och se om det blir bättre (jag borde gå upp några kilon också av det eftersom att det är de största musklerna)problemet är att man nästan är konstant småförkyld eller helt sjuk i influensa den här årstiden och då tränar man inte gärna ben eftersom det känns att man ska dö.

Jag körde benpress fem set i den här benpress maskinen.
Bild

Repsen varierade mellan 5-7.
149 "kg",vikter i gym maskiner säger inte så mycket eftersom det varierar efter hur maskinen är konstruerad.
Det är riktigt dåligt egentligen borde väl pressa fullmag 20ggr.
Sedan blev det knä extensions för vänsterbenet.
Sedan körde jag lite magträning också.
Funderar att gå och träna nu istället för att jiddra med er.
I så fall blir det bröst, framsida axlar och triceps.


4 januari 2011, 18:37
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Fan, hur ska man göra om man är för feg för gym? Jag tror jag har en bra grundstryka och bra nivå på kroppsfettet för att det skulle gå bra, vore synd att låta det dala. Exempel: tröttnade på en roddmaskin på 45kg, ist testade jag att lyfta och kunde hoppa 6 ggr med den i famnen. Är det bra?


4 januari 2011, 18:57
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det är säkert bra jag vet inte om det är jätte lämplig träning i längden.
Det finns inget att vara rädd för annars det finns ju instruktörer och sånt som kan lotsa den ovane.PT om man är rik.


4 januari 2011, 20:16
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Dans från kl.22 till för en halvtimme sen...

Jag känner mig mycket nöjd. Eller micket nöjd.
Faktiskt väldigt nöjd.


8 januari 2011, 06:05
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränade igår!
Fast jag släpade mig fram mellan maskinerna och orkade inte ens ta i ordentligt. Men ändå! Det är en början.

Idag ska jag dit igen.


14 januari 2011, 10:53
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
^^ Nej det ska jag inte.


14 januari 2011, 16:00
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
För mig har det blivit en del skidåkning under ledigheten. Jag tog en tur nästan varje dag under två veckor. Då pratar jag alltså om långfärdsskidor, vilket väl dagens ungdom knappt vet vad det är nu för tiden. Allsidig träning för den som är intresserad av att få det. Om man dessutom för det mesta spårar själv, som jag brukar göra, så tar det lite extra. Jag åker dock mest för att det ger mig lugn och ro att komma ut i skog och mark där man slipper en massa folk.


14 januari 2011, 16:44
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Har ett jäkla flyt på gymmet nu. Har stor ork och lust att ta mig dit och väl där kör jag hårt. Har kunnat höja vikterna flera snäpp på ett flertal olika övningar. Känner solklart att nåt händer i kroppen med en träning just nu.

Fantastisk känsla det här med flyt på gymmet!


14 januari 2011, 20:07
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Flyt på gymet...
Det var länge sedan.

Men jag har fruktansvärd träningsvärk. Det måste vara ett bra tecken. Dag 2 efter träning brukar vara värst så imorgon kommer jag knappast kunna gå.


15 januari 2011, 00:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.