Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hm, om någon orkar :oops: : Hur skulle man på finska, och gärna i ordspråksform, säga "Var sak har sin tid" eller "Varje lärdom måste komma vid rätt tidpunkt", alltså den andra betydelse vi var inne på, utan att det hellre kan tolkas på något annat sätt?


10 januari 2011, 13:50
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Var sak har sin tid: Kaikki aikanaan alternativt Kaikella aikansa?

Kanske.


10 januari 2011, 14:08
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det är kanske dags att starta den finska tråden!?

Jag drömde om något som kallades Hedvigs huganism och att noriganerna var inblandade.


11 januari 2011, 13:02
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag har sovit otroligt mycket sista dagarna och drömt väldigt mycket igår kväll och i natt fram tills nu.
Kan Doxyferm ge livliga drömmar? Trött blir man av det iaf.


11 januari 2011, 14:03
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag är egentligen fortfarande sur och skitpissed, men:
Någon gång under natten till julafton drömde jag att jag satt vid ett runt bord med en massa böcker uppslagna framför mig. Någon form av studier pågick tydligen. En tjej som jag trodde att jag kände kom fram och kikade över axeln och, halvt om halvt, kramar mig. Jag kunde känna hennes värme och sade "Jag gillar dig." varpå hon förskräckt ryggar tillbaka och jag förstår att hon bara låtsats tycka om mig för att typ "vara snäll mot miffot". Tjejen blir en del av bakgrunden och hennes kompisar kommer fram och börjar håna mig. Jag blir skitförbannad och skriker och slänger böcker omkring mig. Sedan rymmer jag ut på landet, där det just pågår en sommar: Solen skiner och humlorna surrar, allt är behagligt och jag går på en väg i kanten och skuggan av en skog. På andra sidan sluttar naturen ner i grässlänter (eller om det möjligen var böljande sädesfält?). Tjejen som jag trodde att jag kände dyker plötsligt upp vid min sida och vi blir vänner igen.


12 januari 2011, 12:15
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hmm.
Det var en fin dröm, läskig, men fin.

Jag har drömt en massa semimardrömmar idag. Kommer inte ihåg handlingen men det var säkert nattens arbetspass som avhandlades.


12 januari 2011, 18:30
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
CodeRedAlert skrev:
Det var en fin dröm, läskig, men fin.


Läskig? Ibland pratar du med vuxna människor som vore de barn...


12 januari 2011, 20:33
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Oj, ursäkta mig!
Jag menade att din dröm var vemodigt vacker med stråk av undertryckta förhoppningar och ett oroande inslag av självförnekelse samt en gastkramande fientlighet som sipprade ut mellan raderna. En riktig fjärrskådardröm. Eller vad det heter.
Föraning.

Äh, hallå! Jag är på gränsen till nervöst sammanbrott på grund av svår utmattning.
Vad begär du av mig egentligen?


12 januari 2011, 22:08
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Senaste nätterna (har lyckats vända tillbaka dygnet, tänka sig!!) har jag drömt ovanligt mycket och innehållsrikt. Imorse ville jag inte ens vakna för att drömmen kändes så underbart episk och fullständig. Detaljerna har jag glömt bort men känslan finns kvar.

En dröm utspelade sig i och vid vatten, sjöstränder och havsmiljöer. Vattnet var alltid lika ljummet och klart. I den drömmen var jag även kungens livvakt vilket var väldigt oväntat.
Jag gillar inte ens kungen. :?:

Sedan var det en dröm om att ta studenten och efterföljande studentpartyn med sex och alkohol i massor. Fast på ett bra sätt. Jag fick väldigt bra avgångsbetyg också, idel femmor och två tvåor - för att manifestera den ojämna AS-profilen, antagligen.
Stämningen i drömmen var otrolig, alla var snälla, vänliga och bekräftande mot varann.
Ville verkligen inte vakna upp från det.


17 januari 2011, 17:08
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att CodeRedAlert lovade att lära oss alla sin bästa danssteg.

Nja - däremot drömde jag strax i själva uppvakningsögonblicket att jag från mitt kök hörde ljudet av någon som tog fram en bakplåt och täckte den med grillfolie. Jag trodde, i vaket tillstånd, att någon lånat min extranyckel och skulle överraska mig med nybakat till frukost. Jag blev besviken när jag till slut fattade att det bara var en dröm.


17 januari 2011, 20:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron