Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 94  Nästa
Endast tomten är vaken... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Schueberird skrev:
...och typ sluta vara psykotisk - jag måste bara hitta av-knappen.

Ja. Faktiskt.

Och ett hjälpmedel kan vara att följa nämnda tips. Så länge inte du gör det kan ingen annan göra mycket för dig. Logiken är att samtliga nätbekanta man inte har försäkrat sig om finns irl - såvitt nu det alls går att försäkra sig om - kan misstänkas vara troll, om inte förr så när de gör något man själv tycker är så fel att man inte vill försöka förstå det ur någon annan synvinkel än sin egen.

sugmundfreud skrev:
Zombie skrev:
Pemer syssla med sådant :lol:

Nä, det tror inte jag heller. Men han har ju träffat så in i norden mycket folk, så han kan ju ha tagit fel på person?

:roll:

Han håller reda på hur många som helst, många av dem vet han hur han är släkt med också. Såpass har jag fått intrycket att du har hängt med på Aspergerforum.

sugmundfreud skrev:
Zombie skrev:
Är inte det här snarare Josef3 som inte riktigt kan följa sin föresats att vara trevligare än tidigare?:
viewtopic.php?f=10&t=2040&p=15978#p15978

Han heter Guldhamster nu. Har inte sett några otrevligheter från honom. Det där är ju hans presentation, hur trevlig som helst.

Okej, jag var otydlig. Det jag länkade till var just hans föresats att vara trevligare än tidigare; det jag kritiserar som inte riktigt levande upp till den är hans uppträdande i den här tråden idag.


9 januari 2011, 22:57
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Zombie skrev:
Schueberird skrev:
...och typ sluta vara psykotisk - jag måste bara hitta av-knappen.

Ja. Faktiskt.


Synd bara att det inte finns någon av-knapp... eller det är nog snarare så att jag slutligen har slitit ut den. Jag skulle kunna berätta om hur jag som barn stängde av mina känslor för att "vara mindre jobbig", men jag tror att jag tar det någon annan gång, om ens någonsin.

Paus från forumet fungerade inte och hålla käften fungerar inte heller, eftersom det bubblar upp förr eller senare ändå. Det kanske är tvångstankar, vad vet jag :roll: Stänga av och bara låta skit passera fungerar inte längre.

CodRedAlert/Google[Bot] verkar inte särskilt ångerfull eller lida av situationen och erkänner sig till och med vara ett troll:
CodeRedAlert skrev:
Japp.
Här sitter ett troll.

Och en vanlig människa också.
Jag tänker inte låta fåniga regler begränsa hur jag uttrycker mig. Banna mig då så återkommer jag med ett annat nick. Det här är knappast något ni kan kontrollera.

Kan inte låta bli att undra över hur sämst folk här är på att dels skilja ut nick som uppenbart är någons alterego (som EXTREMEPOWER som knappast kan ses som en i verkligheten existerande individ...var det verkligen någon som trodde det?) och vilka som är autentiska.
Fast jag fattar att det kan vara ett problem om man är misstänksamt lagd.

På andra forum är inte det här ett problem ens. Man kan ha hur många "troll" som helst om man använder dem till att få fart på en debatt eller bara till för att skoja till saker lite extra.
Är det ett otrevligt troll som bara är där för att sabotera så åker den ut, precis som vilken användare som helst.

For the record så har jag då två användare här: mig själv och nu min kära vän EXTREMEPOWER.
Sambon är reggad från samma IPnummer eller vad det heter ifall någon undrar. Han har dock glömt sitt lösenord och verkar måttligt intresserad av att delta.


10 januari 2011, 10:56
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
...eller förresten, när jag väl kommer igång med mitt spelprojekt igen (efter ledigheten), så lär jag glömma allt annat, fast risken finns ju att det dyker upp igen när jag är klar, såvida jag inte lyckats glömma det helt då.


10 januari 2011, 11:09
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Zombie, du är en ängel som orkar!

Okej, här kommer en lista på folk från AS-forumet och delvis härifrån som träffat både mig och sambon: Heliora, lettan, Pemer, Inaktiv forummedlem, exec(animal), Sam, Danne samt en jäkla massa fler som jag inte vet namnet/nicket på men som var med på dels diskussionsgruppen och dels på Vasa's.

Det är allt jag har att säga just nu.


10 januari 2011, 12:07
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Jag kom på två till som satt vid samma bord med oss på Vasa's: Mats och Trampe.


10 januari 2011, 12:34
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Schueberird skrev:
Zombie skrev:
Schueberird skrev:
...och typ sluta vara psykotisk - jag måste bara hitta av-knappen.

Ja. Faktiskt.


Synd bara att det inte finns någon av-knapp... eller det är nog snarare så att jag slutligen har slitit ut den. Jag skulle kunna berätta om hur jag som barn stängde av mina känslor för att "vara mindre jobbig", men jag tror att jag tar det någon annan gång, om ens någonsin.

Paus från forumet fungerade inte och hålla käften fungerar inte heller, eftersom det bubblar upp förr eller senare ändå. Det kanske är tvångstankar, vad vet jag :roll: Stänga av och bara låta skit passera fungerar inte längre.

Det här är inte den situationen. Det är till och med så att här sitter en massa människor som vet för djävligt väl hur det kan vara att bli psykiskt misshandlad som barn, tvingas till känslomässig självstympning och så vidare. (Som vuxen med för den delen.) Här finns en viss trygghet och förståelse för sådant. Så mycket man nu kan begära på öppet nät, men ett utlämnat barns situation hos oförstående föräldrar liknar det inte.

Det gör inte att inte olika sätt att vara och olika kulturnormer krockar. Det minskar inte någons ansvar för vad den gör i ansvarig ålder, inklusive att be om hjälp med det man inte klarar, eller helt enkelt förståelse för en kämpande människas tillkortakommanden. Men eftersom inte heller andra än en själv är perfekta gör det också att olika brister i det avseendet krockar då och då.

************

Få se om jag kan säga något om vad du säger om Koden utan att det blir en persondiskussion.

Det är ju inte så att man kan bedöma vad folk känner eller hur de känner sig efter utanskriften i en situation där de blir angripna. Det bör du veta bättre än de flesta, att det är sannolikt att man då inte visar sina sårbarare sidor utan sätter upp sköldar och liknande.

Och det här forumet har betytt en hel del för Koden också, att döma av alla inlägg om stort och smått.


10 januari 2011, 13:23
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Schueberird skrev:
Synd bara att det inte finns någon av-knapp... eller det är nog snarare så att jag slutligen har slitit ut den. Jag skulle kunna berätta om hur jag som barn stängde av mina känslor för att "vara mindre jobbig", men jag tror att jag tar det någon annan gång, om ens någonsin.

Paus från forumet fungerade inte och hålla käften fungerar inte heller, eftersom det bubblar upp förr eller senare ändå. Det kanske är tvångstankar, vad vet jag :roll: Stänga av och bara låta skit passera fungerar inte längre.
Att som barn inte få ha sina egna känslor känner jag igen.
Det tog lång tid innan man började vara säker på om vissa känslor var ens egna eller kopierade. Nu är det bara resten av känslorepertoaren kvar.

Stänga av-knappen, Jag brukar föra logiska resonemang med mig själv om hur viktigt är problemet? tills det blir en ickefråga eller åtminstonde hanterbart.
Hur viktigt är det att:
  • det finns en unik person bakom alla nick?
  • alla uppger helt sanningsenliga uppgifter om sin person?
  • CRA har rött hår?
  • CRA har en sambo?
  • CRA ens är en kvinna IRL?
Fortsätter jag så här, så märker jag att många saker visar sig vara en ickefråga, och där någonstans trycks min av-knapp ner.


10 januari 2011, 16:04
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Ufo skrev:
Stänga av-knappen, Jag brukar föra logiska resonemang med mig själv om hur viktigt är problemet? tills det blir en ickefråga eller åtminstonde hanterbart.
Hur viktigt är det att:
  • det finns en unik person bakom alla nick?
  • alla uppger helt sanningsenliga uppgifter om sin person?
  • CRA har rött hår?
  • CRA har en sambo?
  • CRA ens är en kvinna IRL?
Fortsätter jag så här, så märker jag att många saker visar sig vara en ickefråga, och där någonstans trycks min av-knapp ner.


Det där var en intressant metod (och konkret), den måste jag fundera vidare på.


10 januari 2011, 18:43
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Detaljerna är mindre viktiga, men däremot är äkthet viktigt för mig just nu, så därför kan jag inte längre skriva här i några tyngre ämnen.


18 januari 2011, 13:08
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Nu är du en äkta tomte igen.


18 januari 2011, 13:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 94  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron