Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Fågeldöd, dassiga gamla låtar och .. humor? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Fågeldöd, dassiga gamla låtar och .. humor?
Jag surfar runt på nätet.

Sen några dagar har det cirkulerat ett antal mer eller mindre seriösa artiklar om döda fåglar och fiskar runtom i världen.

Och.. så snubblar man på den här artikeln: http://www.expressen.se/noje/1.2283275/ ... fageldoden

"Niklas Strömstedt erkänner nu att han faktiskt körde på fågeln i den berömda låten "Sista morgonen".
Men den mystiska fågeldöd som förbryllar världen - den har han inget med att göra.
"Ni kanske tror nåt annat men alltså - jag är HELT oskyldig", skriver Niklas Strömstedt på sin Twitter. "

Vad är det jag missar här? Det är väl inte MÖJLIGT att expressen skriver så inihelvete korkade artiklar?
Finns det nån slags humor jag borde förstå?

Jag som i vanliga fall älskar absurd humor..

9 januari 2011, 03:56
Medlem
Inlägg Re: Fågeldöd, dassiga gamla låtar och .. humor?
Hahaha!
Men nu blev det roligt i och med din indignation över det hela.

Den låten är väl rätt bra, har jag för mig? Eller var den bara plågsam?
Var det inte Strömstedt som blev lämnad av Eva för en annan Eva och kompenserade med att få ihop det med Agneta Sjödin?

Hon(Sjödin) tränade på ett gym där jag hängde förut och jag har nog aldrig sett en vackrare kvinna! Hon var helt sagolikt vacker med långt mörkt rufsigt hår och helt otroligt blåa ögon. Väldigt liten var hon också, som en liten porslinsfigur.
Den sortens skönhet slår inte igenom tv-rutan och blir till inget genom en kameralins.
Konstigt det där.

9 januari 2011, 10:37
Medlem
Och förresten!
Är det inte sant det där att massdöd av fisk och fåglar och allt vad det är?

Jag är så lättlurad så jag känner faktiskt en genuin oro inför världens totala undergång och tänkte se sent som i morse att jag måste krama om barnen extra varje dag som vi har kvar. Tänk om allt tar slut nu?

Jag vill inte det!
Jag vill faktiskt leva tills jag blir hundratio och krama om mina barnbarn(-sbarn?).

9 januari 2011, 10:42
Medlem
Hmmm... det måste vara humor - på grund av brist på alternativ, Niklas Strömstedt går ju inte att ta på allvar.

9 januari 2011, 14:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.