Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 94  Nästa
Endast tomten är vaken... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Ja, det brukar inte vara lika roligt att skriva diverse vidrigheter längre när man oväntat får mothugg som sugmund precis fick här. ;)

Antikropp, du är märkvärdigt brydd över ditt ex om det bara är en storm i ett vattenglas, måste jag säga. Konstigt det där.
För min del har det inte ens handlat om henne utan om Schueberird. Att hon sedan helt utan anledning lägger sig i konflikten mellan honom och mig samt skriver den ena saken vidrigare än den andra kändes rätt enerverande. Men jag förstod sedan att hon inte kan rå för det. Hon är ju som hon är tydligen.

Jag har för övrigt inte bett om min sambos hjälp eller assistans. Det kom han på alldeles själv. Men nu när han ändå är här så kan jag ju klargöra att det som ni tolkar som hot faktiskt handlar om att synliggöra det lilla obestridliga faktum att det som sugmundfreud med flera så modigt vågar ösa ur sig gömda bakom sina datorskärmar antagligen inte skulle låta sig sägas ansikte mot ansikte.
Det är svårt att ha överseende med folk som tror sig kunna bete sig hur som helst helt utan repressalier bara för att vi befinner oss på nätet.

Jag har tidigare sagt att jag tar illa upp. Just för att det som skrivs här inte bara är en massa bokstäver utan mening. Men om det verkligen är så att man inte ska fästa sig vid vad någon här skriver så undrar jag varför ni helt plötsligt då gör det när det riktas mot er...


4 januari 2011, 16:44
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Hot om våld har inte jag heller något till övers för. Men Google[Bot]s ilska förstår jag.

Verkar som om jag har naivt överskattat aspergares förmåga att ta in hur omfattande en människa kan vara. Jag stärks i mina tvivel på att jag själv skulle bli accepterad om jag förmådde visa fler av mina egna sidor för andra, och kanske särskilt på nätet. (Och jag är solklar aspergare, men det hjälper inte. Jag är dr. Jekyll, mr. Hyde och många fler iallafall.)

Jag vill inte bidra till någon diskussion om Kodens person utan hennes medgivande, men jag måste bara säga att så bra människa som hon är ser jag sällan, och det såg jag tidigt.


4 januari 2011, 16:48
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Och det Koden skriver ovan om nätet, kurage och synliggörande skulle jag också ha skrivit om jag hade kommit på det.


4 januari 2011, 16:57
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Schueberird skrev:
Google[Bot] skrev:
Jag har noterat att det finns personer här med grava psykiska problem som anklagar folk inklusive min sambo för att vara troll hela tiden.


[img]bild...

Mupp.


4 januari 2011, 17:08
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
CodeRedAlert skrev:
Det är svårt att ha överseende med folk som tror sig kunna bete sig hur som helst helt utan repressalier bara för att vi befinner oss på nätet.

Jag fick smisk på rrrrumpan av Admin igår kväll/natt pga det jag gjort. Jag fick tukt.


4 januari 2011, 17:13
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
CodeRedAlert skrev:
Men om det verkligen är så att man inte ska fästa sig vid vad någon här skriver så undrar jag varför ni helt plötsligt då gör det när det riktas mot er...


Jag är medveten om problemet:
Schueberird skrev:
Välkommen till (det så mytomspunna) internet (vilket väl för övrigt är något som jag även kan säga till mig själv)!


Google[Bot] skrev:
Schueberird skrev:
Google[Bot] skrev:
Jag har noterat att det finns personer här med grava psykiska problem som anklagar folk inklusive min sambo för att vara troll hela tiden.


[img]bild...

Mupp.


Nu måste jag be dig att specificera: Jämför du mig med 1) Kermit, en ibland kanske för snäll, men ändå ganska avslappnad grön snubbe, som ihärdigt uppvaktas av 2) Miss Piggy, en hetlevrad diva med lika stort hjärta som ego, 3) Animal, en bokstavligt bindgalen, aggressiv trummis, 4) Gonzo, en excentrisk och lite knäpp figur, 5) Björnen Fozzie, en misslyckad, klumpig komiker utan minsta sinne för takt, 6) Beaker, en med pipig röst begåvad och alltid lika nervös och orolig assistent till 7) Dr. Bunsen Honeydew, en något excentrisk vetenskapsman eller jämför du mig kanske med 8) Svenske kocken, en ständigt mumbojumbo-mumlande kock?


4 januari 2011, 17:24
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Jag identifierar dig med en idiot som fortsätter tjafsa i trollfrågan.
Jag hotar inte med våld utan poängterar att det är jättelätt att verifiera om vi existerar i verkligheten,jag har berättat vad jag nickar på asperger forum ,jag har berättat i vilken stad vi bor,jag vet inte riktigt vad jag kan vidare kan göra för att få dig att tillfriskna ifrån dina psykotiska vanföreställningar.
Jag betvivlar att jag kommer att tillfrågas om jag tar något i stjärten i verkligheten bland annat eftersom det aldrig har hänt mig i verkligheten men jag har ofta set att man beter sig så på internet.
Var jag tillräckligt tydlig nu så att du förstod?


Senast redigerad av Axolotl 4 januari 2011, 17:34, redigerad totalt 1 gång.



4 januari 2011, 17:31
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Schueberird skrev:
Nu måste jag be dig att specificera: Jämför du mig med 1) Kermit, en ibland kanske för snäll, men ändå ganska avslappnad grön snubbe, som ihärdigt uppvaktas av 2) Miss Piggy, en hetlevrad diva med lika stort hjärta som ego, 3) Animal, en bokstavligt bindgalen, aggressiv trummis, 4) Gonzo, en excentrisk och lite knäpp figur, 5) Björnen Fozzie, en misslyckad, klumpig komiker utan minsta sinne för takt, 6) Beaker, en med pipig röst begåvad och alltid lika nervös och orolig assistent till 7) Dr. Bunsen Honeydew, en något excentrisk vetenskapsman eller jämför du mig kanske med 8) Svenske kocken, en ständigt mumbojumbo-mumlande kock?


Förlåt, jag glömde visst några:
9) Waldorf och Statler, två gamla gubbar som sitter i en loge och tittar på mupparnas show medan de sprider spydigheter och dåliga skämt om den.
10) Scooter, assistent (kaffehämtare etc.) åt Kermit. Får vara med i muppgänget för att hans farbror, J.P. Grosse, äger teatern de använder.
11) Hunden Rowlf - pianist. Har varit bakgrundspianist i flera sketcher.


4 januari 2011, 17:33
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Google[Bot] skrev:
Jag identifierar dig med en idiot som fortsätter tjafsa i trollfrågan.


Låt se... Nej, den karaktären har nog dessvärre aldrig varit med i Mupparna.


4 januari 2011, 17:36
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Så när kommer du?


4 januari 2011, 17:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 94  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron