Ny tråd Svara på tråd  [ 331 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 34  Nästa
Trubbel på sektforumet 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Borde det inte vara en mob inblandad för att det ska kunna kallas mobbing?


3 januari 2011, 16:54
Moderator
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Det är det. Mensch ohne Besinnung.

[OT]

Eller om vi ska vara OT, ordet har faktiskt fått en vidare betydelse i svenskan.

[/OT]


3 januari 2011, 17:02
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
:( fullständigt ologiskt, så personlighetskluven är ju inte manövern.

I övrigt förstår jag inte problemet.


3 januari 2011, 17:27
Moderator
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
sugmundfreud skrev:
Zombie skrev:
Jag vet att du har det svårt själv

Det ska väl inte ha betydelse i vilket trångmål jag är?

Jag tycker illa om att slå på folk som redan ligger.

Men det är alldeles riktigt, att man själv har det svårt är ingen ursäkt för att slå på andra som redan ligger.


3 januari 2011, 17:42
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Eftersom jag är inaktiv på aspergerforum (pga egna negativa erfarenheter av PA) har jag inte kunnat säga det där, men jag är på Helioras sida. Under den tiden som tråden startades var jag inaktiv, och när jag kom tillbaka orkade jag inte läsa igenom allt, så jag visste bara att Kahlokatt hade tvångstankar och att någon kompis var inblandad.

Och dessutom, varför blev rdos varnad och utkastad ur PA för att ha gett en länk? Som någon skrev (jo, jag följde med konflikten där så gott jag kunde) så gjorde någon samma sak i tråden där jag lämnade forumet, och det ledde till en tillsägelse (och kanske varning, orkar inte kolla nu).


3 januari 2011, 22:03
Moderator
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Meppe skrev:
Och dessutom, varför blev rdos varnad och utkastad ur PA för att ha gett en länk? Som någon skrev (jo, jag följde med konflikten där så gott jag kunde) så gjorde någon samma sak i tråden där jag lämnade forumet, och det ledde till en tillsägelse (och kanske varning, orkar inte kolla nu).

Den personen länkade tanklöst och inom forumet. Det förekommer då och då för att folk har svårt att hålla reda på vad som skrivs var och brukar väl medföra varning, om jag minns rätt.

rdos postade sin länk i fullt medvetande om att det var förbjudet. Dessutom gjorde han det både på forumet och utanför (nämligen här).

Det har hänt en gång som jag vet om, att en person har citerat ett stycke ur Privata på annat forum, inte med flit utan av tanklöshet. Den personen blev också kickad ur Privata. (Vilket h@n godtog utan vidare.)


3 januari 2011, 22:30
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Och det var någon som oavsiktligt läckte vad jag skrivit, admin fråga om jag ville att h@n skulle ta bort det eftersom h@n inte visste hur känsligt det var för mig. Jag svarade att det inte var någon fara. Tydligen hade h@n som skrev vad jag skrivit utanför PA tur att jag själv tänkt nämna det, för då blev det bara en tillsägelse.

Kahlokatt kunde inte straffas för kunskaper från utanför forumet eftersom det inte var innom forumet. Varför kan rdos då straffas för saker som hänt utanför forumet?


3 januari 2011, 23:36
Moderator
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Meppe skrev:
Varför kan rdos då straffas för saker som hänt utanför forumet?

Därför att det som "hände" i hans fall var att han fullt avsiktligt och medvetet länkade till en sluten avdelning för privata frågor förstås. Till och med uppmanade folk att kopiera material ur den, om jag minns rätt. Då kan man inte gärna vara kvar som medlem i en sådan, det tror jag de allra flesta skulle hålla med om.

Eller missförstår jag dig?


4 januari 2011, 00:09
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Haaaaaar ni asperger eller?


4 januari 2011, 02:41
Moderator
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Nej, men jag har fått av att hänga för mycket på två A-fora och för litet bland folk.


4 januari 2011, 02:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 331 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 34  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron