Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Fan vad ni bråkar..... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Fan vad ni bråkar.....
Utvecklingen gick inte framåt genom att folk klappar varandra på ryggen och/eller kramas.

30 december 2010, 15:07
Medlem
Jag tycker ofta folk blandar ihop begreppen bråk och debatt. Det är som att alla måste vara överens annars är det bråk? Man får inte tycka att någon är ett pucko, för då är det bråk?

30 december 2010, 15:28
Medlem
Men att kalla mig ett pucko i nåt som ska föreställa debatt?
Jag har AS - kalla mig pucko och jag tror att du faktiskt tycker illa om mig. Redan där är ju debatten förstörd.

Vill man ha en vettig debatt får man faktiskt avstå från pajkastningen.

31 december 2010, 13:58
Medlem
Kalla mig förövare och du har bränt dina chanser till en vettig diskussion.

31 december 2010, 14:24
Medlem
Flia skrev:
[...] kalla mig pucko och jag tror att du faktiskt tycker illa om mig. Redan där är ju debatten förstörd.

Varför då?
Om jag tycker att du (eller nån annan) är en riktig fullblodsidiot så måste jag väl ha rätt att skriva det.

31 december 2010, 14:48
Medlem
rdos skrev:
Kalla mig förövare och du har bränt dina chanser till en vettig diskussion.

Det har jag inte gjort, faktiskt.

Men jag pratar faktiskt inte bara om den tråden här, utan alla trådar som spårar ur av pajkastningen.

31 december 2010, 14:50
Medlem
nallen skrev:
Flia skrev:
[...] kalla mig pucko och jag tror att du faktiskt tycker illa om mig. Redan där är ju debatten förstörd.

Varför då?
Om jag tycker att du (eller nån annan) är en riktig fullblodsidiot så måste jag väl ha rätt att skriva det.

Javisst, men då försvinner ju debatten.

Eller är det så att de flesta här tycker att det är roligare att kasta paj än att ha en riktig debatt?

Eller är jag extra överkänslig kanske. Jag har svårt att prata med någon som en gång kallat mig idiot, men ni andra kanske kan fortsätta vara vänner, trots att ni kallar varandra alla möjliga saker. Eller?

31 december 2010, 14:53
Medlem
Flia skrev:
Jag har svårt att prata med någon som en gång kallat mig idiot,

Varför då? Det är väl alltid bra att veta var man har varandra?

Flia skrev:
men ni andra kanske kan fortsätta vara vänner, trots att ni kallar varandra alla möjliga saker.

...och nu pratar du om "vänner", hur kom det in i bilden? Jag har vad jag vet inga vänner här och knappt några på andra ställen och jag vill inte ha några heller.

31 december 2010, 15:03
Medlem
Flia skrev:
men ni andra kanske kan fortsätta vara vänner, trots att ni kallar varandra alla möjliga saker.

Nej, jag har förmågan att debattera med andra även fast jag tycker illa om dem. Har inget behov av att vara vänner.

31 december 2010, 15:33
Medlem
nallen skrev:
Flia skrev:
Jag har svårt att prata med någon som en gång kallat mig idiot,

Varför då? Det är väl alltid bra att veta var man har varandra?

Flia skrev:

...och nu pratar du om "vänner", hur kom det in i bilden? Jag har vad jag vet inga vänner här och knappt några på andra ställen och jag vill inte ha några heller.

("mig" och "dig" är bara exempel här)
Men om du kallar mig för idiot här, och vi sen ses på en forumträff, då kan jag omöjligt bli vän med dig, eller kanske inte ens prata vänligt.
Jag är nämligen övertygad om att du anser mig vara en idiot, och då finns det ju ingen anledning att försöka vara vänner.

På ADHD-forum bannlyste vi alla politiska diskussioner för att undvika osämja (fast addies är kanske känsligare för sånt).

31 december 2010, 15:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.