Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Vinterskor som inte är halkiga? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Vinterskor som inte är halkiga?
Hjälp! Vad ska man ha, Sorel, Meindl, vad? Ni som promenerar mycket, vad har ni? Skorna skall vara varma, icke halkiga, gärna kängor och vara sköna att gå långt i.

Man är ju inte förberedd på dessa dödsvintrar med kyla och äkta snö, det brukar ju vara regn och barmark den här tiden på året. Just nu går jag i Dr Martens och de är visserligen varma men halkiga som tusan.

30 december 2010, 14:14
Medlem
Inlägg Re: Vinterskor som inte är halkiga?
Underlaget skall tydligen vara gummi och inte syntetgummi.

http://www.icebug.se har skor du kan kika på.

I den bästa av världar hade man fått ta till sig denna kostnadseffektiva metod, men du vet ju hur det ondskefulla utomhuset beter sig.
Bild
http://www.nzma.org.nz/journal/122-1298/3683/

30 december 2010, 16:48
Medlem
Vad sägs om broddar?

31 december 2010, 01:23
Medlem
Jag har använt vanliga dojjor två vintrar, bara ramlat en gång.

31 december 2010, 01:36
Medlem
Broddar säger jag följande om: Det funkar inte för mig tyvärr. Jag har en underlig gångstil, och broddar som spänns på brukar åka av. Jag har även en tendens att få dem att knöla ihop sig under foten, vilket orsakar att jag snubblar. Fråga mig inte hur detta går till :shock: .

Vidare, för att få med kategorin skor med inbyggda dubbar... Har faktiskt inte provat sådana.

Men jag vet ju att broddar är halkiga på golv, särskilt stengolv. Man ska ju ut genom trappuppgången, då är broddar inte bra när man bor i hus med stengolv. Vidare kan man inte ha just de skorna när man åker och handlar och dylikt, utan endast på promenad utomhus antar jag.

31 december 2010, 15:26
Medlem
Jag köpte Icebugskor idag. Fett nöjd! Fick bra grepp både på packad snö och 5 cm pudersnö!
Bild

Väldigt halkiga på laminatgolvet och stengolvet dock, man får gå försiktigt på vägen ut. Får nog lägga ut en gummimatta i hallen att stå på när man tar på sig dem.

Skall bli intressant att gå en längre promenad och se om de är sköna att gå i också. De känns väldigt mjuka och sköna. Modellen hette ICEBUG Creek-L BUGrip. L står väl för Ladies antar jag, jag knep fö sista paret de hade hemma i strl 39.

Bild

5 januari 2011, 23:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.