Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUt och dansa!!!!!!!!!

Glögg är gott.


26 december 2010, 00:55
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
[X] Idag ska jag bli HELT övertygad om att chip på bankkort inte är ett dugg säkert längre.

Bild


Är det förövrigt nån som vet ett bra ställe i sverige som säljer stora batterier till EEE?


26 december 2010, 01:03
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Savanten Svante skrev:
[X] Idag ska jag bli HELT övertygad om att chip på bankkort inte är ett dugg säkert längre.

Bild


Är det förövrigt nån som vet ett bra ställe i sverige som säljer stora batterier till EEE?

Åh det där ser kul ut? Vad är det du ska göra? Ska du kolla hur chipen funkar eller? Eller tror folk att chip är säkrare än magnetremsor? Ska man undvika att handla med chip i skumma datoraffärer belägna i mörka gränder som är fyllda med nakna kretskort, utvecklingskort för FPGA:er, extra kortläsare och skumma savanter som skrattar när man frågar om det verkligen är säkert? :shock:


26 december 2010, 16:09
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det är inte jag som gör det där projektet, men spännande är det.

I korthet så talar man om för kortet att "det är okej, kunden skriver under kvittot" och till kortläsare och bank säger man "jupp, rätt PINkod" även om man inte har nån.

Media verkar ointresserade, bankindustrin svarar inte på tilltal om det här.

Antar att det blir stort först när nån kändis blir av med pengar.


26 december 2010, 16:28
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det har blivit förbjudet att sälja smartcards och läsare för dem till privatpersoner, läste jag i en dom från marknadsdomstolen för nåt år sen. Det är för att TV-bolagen inte ville att folk skulle göra egna TV-kort. Det är inte så aktuellt längre, det har ju blivit mer avancerat med pirat-TV nu. Men att bankerna förlitar sig på att folk inte ska få tag på utrustning som är laglig att inneha (och sälja till företagskunder) är ju anmärkningsvärt. Haha.


26 december 2010, 18:37
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det som är kvar att göra för idag är:
- duscha
- sova

Imorgon ska jag upp runt 7 och ha tvättstuga. Sedan ska jag baka finska plommontårtor med barnen och förbereda mig för ett nattpass på jobbet.


28 december 2010, 23:13
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Läsa antropologi på nätet. Blir väl tvungen att avbryta med en tur till stan för att skaffa ved, men annars vill jag inte ha några avbrott!


29 december 2010, 10:48
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Det som är kvar att göra för idag är:
- duscha
- sova

Imorgon ska jag upp runt 7 och ha tvättstuga. Sedan ska jag baka finska plommontårtor med barnen och förbereda mig för ett nattpass på jobbet.
Härligt med morgontider i tvättstugan. Min första tid i min tvättstuga är kl 6 på morgonen. Den tiden är alltid ledig. :D


29 december 2010, 11:29
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
laga en JÄTTELADDNING med chili con carne och frysa in!


29 december 2010, 12:09
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Köpa väteperoxid och plåster tror jag. Har stått på att-göra-listan ett tag för att det är bra att ha hemma när man gör illa sig. Nu har jag lyckats hyvla mig i pekfingret med osthyveln och har ingen sån skit hemma. Fan vad svårt det ska vara att få sig lite mat.


29 december 2010, 13:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron