Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Parafiliers vara och icke-vara! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Parafiliers vara och icke-vara!
Sökte på "incestuös" på Google, och hittar då liknande fantasier som Flia postat på Attention. Något vetenskapligt finns inte. Det är rena rama vodoon.

Här är ett av de värsta exemplen:
Citera:
Organisationen som terapeut - Metoderna är viktiga redskap, men den huvudsakliga förändringsagenten är själva organisationen. Det är den sunda organisationen som bär klienten genom det påfrestande förändringsarbetet. Personalens professionella hållning och den ordning och reda vi skapar i familjens liv, är väsentliga hälsofaktorer. Relationens kvalitet av struktur och ramar måste kombineras med kärleksfull värme - en strukturerad relation utan värme blir rituell. Psykolog Eva Körner kallar den salutogena behandlingsrelationen för en professionell kärleksrelation. Relationens kvalitet av värme måste kombineras med struktur i form av ramar och metoder - en nära relation utan struktur blir incestuös. Vi arbetar sida vid sida i klientens naturliga vardag kontinuerligt och frekvent. Kvalitet utan kvantitet lämnar inga avtryck. Organisationen är terapeuten.

Vilket jävla stolpskott, och de driver t.o.m. sina jävla metoder på ett HVB hem.

Om npf skriver de så här:
Citera:
Diagnoser - fragmenterar människan och förståelsen av henne. Den fångar sällan in hennes kärnproblem. Tyvärr har diagnosticerandet fått ett uppsving inom behandlingsområden som inte är medicinska. Hur många finns det egentligen som lider av Asbergers syndrom eller ADHD? Att stödja och hjälpa en människa vidare i sin personliga mognad, kräver vår förståelse av den höga komplikationsgraden och unika dynamiken hos varje enskild klient. För oss är alla problem komplicerade, men inga är konstiga.

25 december 2010, 18:38
Moderator
Att man är okunnig och arrogant, trögfattad, yxig, och trollaktig är en sak. Men att sparka på vad en människa själv berättar att hon har upplevt och att genom association framställa henne som medskyldig till npf:armisshandel*, det är lägre än lågt.

------------------------
* Om det nu är så med det där hemmet. När det är rdos som säger det kan man ju inte lita på det och jag har annat att göra än att kolla upp.

25 december 2010, 19:08
Medlem
Det var inte avsikten att koppla ihop Flia med vad HVB-hemmet ansåg. Avsikten var att påvisa varifrån de sk "experter" som Flia pratat med kommer. De var idioter med psykodynamisk skolning. Flia blir bara idiot själv om hon inte med denna information genomskådar att hon blivit grundlurad.

25 december 2010, 19:43
Medlem
rdos skrev:
Det där låter som värsta formen av freudiansk psykodynamik. Låt mig gissa att det var de där experterna som har mer med er skada att göra än den "incestuösa" miljön? Det brukar nämligen vara så.

Så vad s.k. experter försöker lura i sk offer ger jag som du kanske förstår inte ett dugg för. Jag ville se vetenskaplig forskning som visar på skadan, som ska ha gjorts i olika kulturer för att vara giltig.
Mer att läsa om dessa "experter".

25 december 2010, 22:25
Moderator
Och jag hoppas ingen mer än rdos ser på saken så enkelspårigt som att antingen måste alla anklagelser/vittnesbörd vara riktiga eller så måste alla vara falska. Hoppas för den delen att inte ens rdos gör det.

Att i en sådan här fråga säga till någon man inte känner "Du är lurad, det har inte hänt" på det sätt rdos gjorde kan inte försvaras. Det är i sig ett övergrepp.

25 december 2010, 22:52
Medlem
Zombie skrev:
Och jag hoppas ingen mer än rdos ser på saken så enkelspårigt som att antingen måste alla anklagelser vara riktiga eller så måste alla vara falska. Hoppas för den delen att inte ens rdos gör det.

Nej, så är det såklart. Men Flia var ganska klar över vad experterna sagt åt henne, och det är som sagt rent båg.

Zombie skrev:
Att i en sådan här fråga säga till någon man inte känner "Du är lurad, det har inte hänt" på det sätt rdos gjorde kan inte försvaras. Det är i sig ett övergrepp.

Det som har hänt har såklart hänt. Det är det ingen som förnekar (inte i det här fallet iaf). Det som gör att Flia blivit grundlurad av dessa sk experter är att de tutat i henne att barn blir skadade av att prata om och/eller se sex. Hon verkar ha tolkat in en hel massa av sina npf-problem till sådana upplevelser i barndomen, vilket verkligen inte är riktigt juste varken mot henne själv eller de sk förövarna. För sin egen skull bör hon omvärdera dessa experters påståenden.

25 december 2010, 23:03
Medlem
Zombie skrev:
Och jag hoppas ingen mer än rdos ser på saken så enkelspårigt som att antingen måste alla anklagelser/vittnesbörd vara riktiga eller så måste alla vara falska. Hoppas för den delen att inte ens rdos gör det.

Det finns så mycket i rdos inställning som stämmer exakt med vad jag själv hört från förövare.

26 december 2010, 00:14
Medlem
rdos skrev:
Zombie skrev:
Och jag hoppas ingen mer än rdos ser på saken så enkelspårigt som att antingen måste alla anklagelser vara riktiga eller så måste alla vara falska. Hoppas för den delen att inte ens rdos gör det.

Nej, så är det såklart. Men Flia var ganska klar över vad experterna sagt åt henne, och det är som sagt rent båg.

Zombie skrev:

Det som har hänt har såklart hänt. Det är det ingen som förnekar (inte i det här fallet iaf). Det som gör att Flia blivit grundlurad av dessa sk experter är att de tutat i henne att barn blir skadade av att prata om och/eller se sex. Hon verkar ha tolkat in en hel massa av sina npf-problem till sådana upplevelser i barndomen, vilket verkligen inte är riktigt juste varken mot henne själv eller de sk förövarna. För sin egen skull bör hon omvärdera dessa experters påståenden.

Så bra att du vet vilka experter jag varit hos.

26 december 2010, 00:34
Medlem
Flia skrev:
Zombie skrev:

Det finns så mycket i rdos inställning som stämmer exakt med vad jag själv hört från förövare.

Den enda som begår övergrepp är Flia. Nu är det andra gången hon försöker påskina att jag är en förövare, även om hon inte känner mig ö.h.t.

Hon använder samma typ av argumentation som de sk experter (inom psykodynamisk teori) som hon hänvisar till. Den som protesterar emot deras idiotiska tolkningar/teorier är förövare.

26 december 2010, 08:55
Medlem
Flia skrev:
Så bra att du vet vilka experter jag varit hos.

Att de har sågspån högst upp istället för hjärna är iaf lätt att räkna ut.

26 december 2010, 08:57
Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.