Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Beautiful Brains? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Beautiful Brains?

Citera:
VD: Öberg, Olle Axel
Registreringsår: 2010

F-Skatt: Uppgift saknas läs mer

UTDELNINGSADRESS
BOX 127
901 04 Umeå
Västerbottens län
Min fetmarkering
Men här skriver han Länk. att företaget ligger i Karlstad.

Jag har lite svårt för folk som hela tiden ger dubbla budskap, för då luktar det lurenderi.
Nu säger jag inte att han är en stolle som försöker sko sig på andra men han har via mailkontakt varit precis lika duktig på att ge dessa dubbla budskap.
Jag avstår nog att ha fortsatt kontakt med beautifulbrains ett tag framöver.

22 december 2010, 23:18
Medlem
Ufo skrev:

Citera:
VD: Öberg, Olle Axel
Registreringsår: 2010

F-Skatt: Uppgift saknas läs mer

UTDELNINGSADRESS
BOX 127
901 04 Umeå
Västerbottens län
Min fetmarkering
Men här skriver han Länk. att företaget ligger i Karlstad.

Jag har lite svårt för folk som hela tiden ger dubbla budskap, för då luktar det lurenderi.
Nu säger jag inte att han är en stolle som försöker sko sig på andra men han har via mailkontakt varit precis lika duktig på att ge dessa dubbla budskap.
Jag avstår nog att ha fortsatt kontakt med beautifulbrains ett tag framöver.

Tripla budskap, om jag får be. Alla bolag säger

Länsäte: Östergötlands län
Kommunsäte: Linköping

Han själv säger Karlstad, och utdelningsadressen är i Umeå..

22 december 2010, 23:21
Medlem
Sådär, nu har jag smällt ihop en liten sida om Olle Öbergs nya projekt.

http://www.leftisright.nu/beautifulsbrains

Åsikter och fakta tar jag gärna emot, i vanlig ordning!

3 januari 2011, 18:55
Medlem
Apropå de tripla budskapen så hittade jag ett litet citat av herr Öberg. "Om jag är otydlig frågar konsulterna direkt ’Vad menar du?’. Och de kräver respekt." (källa: http://www.chef.se/dynamisk/index.php/i ... aendrades/)

Helt rätt...

3 januari 2011, 21:11
Medlem
Bump.

Nån som hört nåt?

16 april 2011, 16:29
Medlem
jag var på möte på BB med Olle och min SIUS-handläggare från af om jobb och det min handläggare hade förberett mig om och de frågor jag fick av Olle var 2 helt olika saker, han var helt insnöad på programmering, vilket är inte nåt som jag kan även om jag vet vad det är (vilket är mer än vad morsan kunde, hon trodde att jag skulle kunna gå en nätverkskurs så skulle jag kunna programmering, fick berätta för henne att det var två helt olika saker), fast jag trodde jag var där för att söka ett support-jobb som han tydligen ska få in

så företaget finns, han har några anställda, såg hans dotter och en kille som höll på att göra iordning mat, kontoret hade han fått i februari tror jag men jäklar vad sterilt, lite tavlor hade inte skadat för nu är det bara vita väggar och så glas här och där

men jag tror inte jag får jobb, han håller masken för min handläggare och säger att han vill testa mina kunskaper i programmering(!) så jag har inte direkt höga tankar om honom efter detta möte, hamnade i en svacka efter mötet och kunde inte gå upp ur sängen på 3 dagar för att jag mådde så dåligt, men det var nog min handläggares fel också, för enligt honom så kunde inte Olle vänta på att få träffa mig och pratade om det här jobbet som lät perfekt för mig med tanke på mina erfarenheter och kunskaper, men nu vet jag bättre

18 april 2011, 18:31
Medlem
Olle låter kåt yo!

18 april 2011, 19:42
Medlem
dreamtears skrev:
jag var på möte på BB med Olle och min SIUS-handläggare från af om jobb och det min handläggare hade förberett mig om och de frågor jag fick av Olle var 2 helt olika saker, han var helt insnöad på programmering, vilket är inte nåt som jag kan även om jag vet vad det är (vilket är mer än vad morsan kunde, hon trodde att jag skulle kunna gå en nätverkskurs så skulle jag kunna programmering, fick berätta för henne att det var två helt olika saker), fast jag trodde jag var där för att söka ett support-jobb som han tydligen ska få in

så företaget finns, han har några anställda, såg hans dotter och en kille som höll på att göra iordning mat, kontoret hade han fått i februari tror jag men jäklar vad sterilt, lite tavlor hade inte skadat för nu är det bara vita väggar och så glas här och där

men jag tror inte jag får jobb, han håller masken för min handläggare och säger att han vill testa mina kunskaper i programmering(!) så jag har inte direkt höga tankar om honom efter detta möte, hamnade i en svacka efter mötet och kunde inte gå upp ur sängen på 3 dagar för att jag mådde så dåligt, men det var nog min handläggares fel också, för enligt honom så kunde inte Olle vänta på att få träffa mig och pratade om det här jobbet som lät perfekt för mig med tanke på mina erfarenheter och kunskaper, men nu vet jag bättre

Nåja, enligt vad jag har hört och läst om Olle så är det kanske inte nåt att hänga läpp för att inte få jobb där..

http://www.dutyfuldrains.tk/ - en site som finns och funkar :)

18 april 2011, 20:06
Medlem
krasst tänkte jag mest att om jag får jobba där i 6mån till ett år så får jag a-kassa igen, har nämligen SIUS-stöd fram tills jag har varit anställt på ett företag i ett år, är det inte nåt jag gillar så ringer jag bara och får hjälp, bättre än facket trots att det är arbetsförmedlingen :P

jag har jobbat för skitföretag med skitlön förut, på ett callcenter där lönen var ca 13 000 kr före skatt, fast jag skulle egentligen ha högre lön då jag var över 24 när jag jobbade där och 24+ fick mer, så jag fick det retroaktivt... men inget ställe kan vara värre än det där skitstället kan jag säga, enda positiva var att jag fick ihop till en till a-kassaperiod

18 april 2011, 21:46
Medlem
Passa er noga för Öberg, han är den värsta sortens lögnare, en som tror på sin egen lögn. Han lever i en fantasivärld, Alla bolag Öberg någonsin har varit inblandade i har konukursat eller finns inte mer (åtminstånde med honom i styrelsen) Han är för att lägga fram det ärligt, inte bara inkompetent, han är inte ens logisk, han förstör för dig, sig själv och för alla runt om kring sig och lämnar en äcklig smak i munnen. Min ärliga och uppriktiga önskan är att ni åtminstånde har detta i åtanke när ni konverserar med Olle Öberg att allt han säger låter helt knäppt bara man tar det lugnt och analyserar lite, låt honom inte lura er att "praktisera" eller "se hur vi har det" utan säg då bara nej tack och gå som många av oss något sånär kompetenta aspergare redan har gjort.

Jag önskar er all lycka på dagens arbetsmarknad men låt er inte bli slutkörda och utnyttjade för inget, se iaf till att ni får betalt för det.

Så för att summera, lyft inte ett finger för Olle Öberg utan ett skrivet kontrakt om lön. om det finns arbetsuppgifter eller inte är enbart Öbergs problem och inte ert.

Jag föredrar att vara anonym, o hoppas att det respekteras o jag önskar att moderatorer inte snokar efter eller outar min idenitet.

7 maj 2011, 00:48
Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.