Ny tråd Svara på tråd  [ 86 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
En handlingsplan mot kvinnoförtryck! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: En handlingsplan mot kvinnoförtryck!
Inget sex?

19 december 2010, 19:15
Medlem
Inget 6.
Jag hoppas att någon enda driftig kvinna någonstans i världen läst steg 5 och satt den till verket och betar av alla meningsmotståndare en efter en.

Men jag lämnar denna soppa med en sista önskan sugmund:
BIT AV nu.

19 december 2010, 19:19
Medlem
Vad betyder BIT AV?

19 december 2010, 19:42
Medlem
Bit av, enligt bönsyrsemetodiken i steg 5.

Jag gapskrattade åt mig själv när jag kom på de här stegen från första början. Nu är allt förstört. :(

BIT AV!

19 december 2010, 19:46
Medlem
Man ska inte skratta åt någon, man ska skratta med någon! Vad vill du att opponerande ska göra? Kvinnohatare är anonyma och bra på att täcka spåren när ingen tar någon med en predisponerad underlägsenhet på allvar.

19 december 2010, 20:34
Moderator
*applåderar showen och hoppas på fler*

Jag tycker inte du misslyckades. Jag har också haft en viss begåvning åt vad-ska-vi-säga, revytext-och-sådant-hållet, men aldrig kommit ens sådär långt i att få till något. Orsaken stavas AS och ADD med följdproblem, tror jag jag kan se rätt tydligt. Tror även du har tillräckligt mycket sådant att skylla på för att inte behöva säga att du har misslyckats. Jag har njutit.

Hellre en ofullbordad bra idé än ingen alls. Tycker jag. Och det här är en rätt skyddad verkstad.

(Låter säkert fruktansvärt beskäftig jämt, men för trött för att vara spirituell, tar bara kortaste vägen till att säga det jag ville.)

19 december 2010, 21:09
Medlem
Ja, hmm, tack. Bra om åtminstone en blev underhållen av det hela, Zombie! ;)

Dia3: Med. Jag skrattade med mig själv då.
Skrattade gjorde jag mycket när det begav sig, måste jag säga. Det var väldigt underhållande att få ett helt forum i gungning utan att någon anade vem som egentligen låg bakom (inte detta forum utan det andra) denna plötsligt uppdykande extremistiska rabiata feministforumist.

Men det ligger självklart allvar i botten. Kvinnoförtrycket existerar.
Hela den fåniga handlingsplanen blev till som en reaktion på extrem frustation över just det. (Senare fattade jag att det gjorts förr åtskilliga gånger, exempelvis genom SCUM-manifestet och då betydligt grundligare. Min variant bleknar ju till ett ingenting i jämförelse. ;))

Det vanliga är ju att männen intar en våldsförhärligande och extremt dominant ställning och förväntar sig att kvinnor och andra som ses som underlägsna ska infoga sig i en strikt nedstigande hierarki under dem som styr (männen).
När det poppar upp en kvinna som gör anspråk på samma förfarande så blir de fast cementerade könsrollernas plötsligt väldigt framträdande och hamnar i gungning.
Kvinnor ska inte sticka ut, vara rabiata och våldsamma och ställa egoistiska krav som går ut över männens självbestämmande över sina kroppar och liv.

Och hela vitsen med att kräva männen att göra om sina kroppar på olika absurda sätt är självklart en parodi på skönhetsindustrins krav på hur kvinnokroppen livet igenom ska göras om eftersom den nästan aldrig duger som den är.

Det var intressant att se hur folk reagerade. Det blev en seriös debatt mellan varven (som jag sedan drog ner på metanivå men iaf. 8-) )
En kvinnlig forumist blev ju upprepade gånger nedsprungen av tre manliga fast att alla egentligen tyckte mer eller mindre lika.
Men det är så det är. Kvinnor hamnar i underläge genom en bred förtryckande struktur som upprätthålls nästan omedvetet av de inblandade männen.
En kvinna ska inte komma här och komma.
Men det ska en man.

20 december 2010, 05:53
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Ja absolut, förtryck ser vi på många håll.

CodeRedAlert skrev:
Det var intressant att se hur folk reagerade. Det blev en seriös debatt mellan varven (som jag sedan drog ner på metanivå men iaf. 8-) )
Det är sällan det här ämnet varit så underhållande att beskåda. Men samtidigt med substans.
En eloge till dig. Du utses härmed som ansvarig i feministfrågor.

EXTREMEPOWER får en MrRabbit i julklapp.
Bild

20 december 2010, 06:06
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Ja, hmm, tack. Bra om åtminstone en blev underhållen av det hela, Zombie! ;)

Dia3: Med. Jag skrattade med mig själv då.
Skrattade gjorde jag mycket när det begav sig, måste jag säga. Det var väldigt underhållande att få ett helt forum i gungning utan att någon anade vem som egentligen låg bakom (inte detta forum utan det andra) denna plötsligt uppdykande extremistiska rabiata feministforumist.

Hela den fåniga handlingsplanen blev till som en reaktion på extrem frustation över just det. (Senare fattade jag att det gjorts förr åtskilliga gånger, exempelvis genom SCUM-manifestet och då betydligt grundligare. Min variant bleknar ju till ett ingenting i jämförelse. ;))

Det vanliga är ju att männen intar en våldsförhärligande och extremt dominant ställning och förväntar sig att kvinnor och andra som ses som underlägsna ska infoga sig i en strikt nedstigande hierarki under dem som styr (männen).
När det poppar upp en kvinna som gör anspråk på samma förfarande så blir de fast cementerade könsrollernas plötsligt väldigt framträdande och hamnar i gungning.
Kvinnor ska inte sticka ut, vara rabiata och våldsamma och ställa egoistiska krav som går ut över männens självbestämmande över sina kroppar och liv.

Och hela vitsen med att kräva männen att göra om sina kroppar på olika absurda sätt är självklart en parodi på skönhetsindustrins krav på hur kvinnokroppen livet igenom ska göras om eftersom den nästan aldrig duger som den är.

En kvinnlig forumist blev ju upprepade gånger nedsprungen av tre manliga fast att alla egentligen tyckte mer eller mindre lika.
Men det är så det är. Kvinnor hamnar i underläge genom en bred förtryckande struktur som upprätthålls nästan omedvetet av de inblandade männen.
En kvinna ska inte komma här och komma.
Men det ska en man.

Gratulerar, du har just ägnat dig åt något som i varje annat sammanhang hade kallats trollning. Varför uttryckte du inte samma sak under ditt riktiga alias (om du nu har något)? Står du inte för dina åsikter?

20 december 2010, 17:34
Medlem
Militanta sidor är beundransvärda, speciellt när man mitt i natten i fullmättad hybris blottar tänderna åt sig själv i ett asgarv. Din trivsamhet är ändå något som bör förordas.

Nu försöker jag låta lika smart som Zombie, men det är mina sanna ord.
Med hybris menar jag inte att du hade fel, som sagt.

20 december 2010, 22:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 86 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.