Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
*lutar* ...14 timmar sömn och fortfarande både trött och trött på

18 december 2010, 23:06
Medlem
sugmundfreud skrev:
Jag skäms för att jag är vegetarian. För att det är en sjukdom. Jag måste fan skärpa mig nu med offermentaliteten eller vad man ska kalla det. Håller jag på att bli ett emo?

Nu förstår jag inte?
Sjukdom?

19 december 2010, 03:40
Medlem
Folk tittar alltid så konstigt på mig för att jag inte äter kött. De gör sig beredda på försvarstal för sitt kött, och de gör sig beredda på försvarstal från mig. De tittar som om jag vore pestsmittad. För att det inte är ett legitimt matval såsom laktosintolerans. Då känns det som att jag har en sjukdom som förstör för de andra. Får dem att känna sig obekväma. Julmat. Stigma.

19 december 2010, 04:02
Medlem
Men vad i helv...ta på dig din pappakrona och så vidare, människa!

Det var alltså inte så enkelt att tillskansa sig självkänsla.
Du är ju en HJÄLTE som väljer bort kött.
Spelar ingen roll av vilken orsak (fast är det för djurens skull så får du tusen miljoner guldstjärnor av mig) men det är ju ett statement som inte är att förakta.

Fortsätt så.
Skit i deras ångestskrikande köttbullar och till döds plågade skinkhelvete.

19 december 2010, 04:18
Medlem
sugmundfreud skrev:
Folk tittar alltid så konstigt på mig för att jag inte äter kött. De gör sig beredda på försvarstal för sitt kött, och de gör sig beredda på försvarstal från mig. De tittar som om jag vore pestsmittad. För att det inte är ett legitimt matval såsom laktosintolerans. Då känns det som att jag har en sjukdom som förstör för de andra. Får dem att känna sig obekväma. Julmat. Stigma.

Fast jag tycker det börjar bli mer accepterat nu.
Jag äter inte rött kött, och är överkänslig mot mjölk och ägg. Alltså nästan ingen julmat utom sill.
Det är sällan jag upplever att folk blir obekväma, eller försöker övertala mig.

Handlar det om att jag säger det som en självklarhet, att jag står för det.
Gör du dig beredd på motstånd så triggar du det.

19 december 2010, 12:50
Medlem
Jag har ett problematiskt förhållande till mat. När jag var liten matvägrade jag. Visade sig att jag hade polyper i näsan som fick maten att smaka skit. Flera år av att få höra att man var ett Biafrabarn och att folk skrek åt en vid matbordet att äta har satt sina spår. Så jag vill inte bråka om mat. Svårt att sträcka på sig och vara självsäker präktig vegetarian när man undermedvetet är beredd på en utskällning.

19 december 2010, 15:04
Medlem
Hmm okej.

Men ändå.

Dagsform: se avatar.

19 december 2010, 18:58
Medlem
fustrerad som fan

20 december 2010, 00:22
Medlem
Nattform: Nja.

Jag vill börja vända rätt på dygnet igen.

20 december 2010, 05:04
Medlem
Vidrigt, detta liv.

20 december 2010, 16:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 508  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.