Re: Hur skadar/straffar man bäst folk som generaliserar AS?
AS-tjejer är nog mer godtrogna och mer troliga våldtäktsoffer snarare än misstänksamma. Typiskt för AS är ju att förmågan att ana oråd är kraftig nedsatt pågrund av oförmågan att tolka intentioner och sociala signaler. Man kan ofta lätt ljuga en person med AS rakt upp i ansiktet och utan problem få dem att köpa allt man säger med hull och hår. Det är något även en psykiater sade till mig. Han satt och snackade skit om sina övriga patienter, utan att nämna namn, och sade att "jag hade en självinsikt som är ovanlig bland personer med AS". För att förtydliga drog han komiska exempel om hur vissa av hans patienter råkat ut för bedragare och annat.
Paranoian hänger nog ihop med personlighetsstörning, inte med AS. Det som gör att jag inte funkar i samhället är för övrigt kraftig Cluster B-störning, inte AS. Min AS är i det närmaste obefintlig men jag är en tvättälta Cluster B människa. När jag försöker mig på vanliga relationer och ett normalt liv vaknar narcissisten inom mig och tar efter ett tag överhanden. Jag blir känslomässigt instabil och mina andra störningar, som t.ex borderline, visar sig också.
När jag däremot lever avskiljt kan jag känna harmoni och undvika att personlighetsstörningarna tar över helt.
Vad gäller alfaegenskaper så har jag träffat vältränade och buffliga personer med AS men ingen med typiska alfaegenskaper eftersom dessa alltid har starkt sociala kopplingar. Aspergarna framstår mer som riktigt efterblivna grottmänniskor.
Aspergermän har inte den där ledardriften, den sociala fallenheten för alfaegenskaper. Hade de haft det så hade de också fått knulla. Aspergermän är och förblir töntar och äckel.
Dessutom, tanken på någon form av sexuellt umgänge med någon som har en HJÄRNSKADA får mig att känna mig smutsig. Ungefär som att få fel blodgrupp vid en blodtransfusion. En känsla jag nog delar med 99,9% av alla NT-tjejer därute.